Kategorier
Deepedition DigitalPR Konferens

Deepedition DigitalPR till #sswc i år igen

Så blir det #SSWC i år igen. Den 11-14e augusti åker nördarna ut i Blekinge skärgård igen. Om det blir tält, båt eller stuga återstår nu att se. Det löser sig alltid.

Tältplatsen och en Ronnie Ritter

Sweden Social Web Camp 2011 är lika hett som 2010. Det är som vanligt nån sorts kollektiv galenskap när biljetterna släpps. Twitterflödet exploderar mer eller mindre. Jag går tillbaka och läser hur det var förra året när biljetterna släpptes.

I dörröppningen på Facebook-sessionen

Vad är det som gör att en hoper människor bränner av ett antal tusenlappar innan lön i juni för att åka till en ö i Blekinge skärgård? Jag försökte sammanfatta det förra året:

SSWC handlar om möten. Inte mellan personer som är specifikt utvalda, inte mellan personer som är en elit utan personer som brinner för den sociala webben, som tycker det är värt att lägga nästan 20 timmars bussresa, en hel del pengar och en helg på att mötas på en ö i blekingska skärgården.

SSWC handlar om möten. Mellan personer som är kända inom sociala mediebranschen och de som är helt vanliga passionerade användare och personer som vill hitta nya sätt att kommunicera i sina uppdrag för varumärken.

SSWC handlar om möten. Ung och gammal. Fattig och rik. Professionell och amatör.

Och vet ni vad: alla lyssnar på varandra.

Lyssnande

Det är vad jag åker dit för. Sen lurar jag på att köra någon session om kurateringens hot, om vi kommer att ha råd att koppla ner oss i framtiden och kanske något om social media som business intelligence. Vi får se.