- GTA 4 Musik
- Kamera återfanns tack vare twitter
- 7 Easy Steps To Turn Your Twitter Account Into A SEO Magnet… | Search Engine People | Toronto
- Introducing our official search blog – Inside Search
- Skapa och underhåll Facebook Pages genom WordPress WP4fb | Might Know Something Else
- Drupal mot Joomla: Två cms i jämn kamp
- Webbkakor kräver samtycke
- Twitter hjälpte japanska läkare
- Resumé: ”Det blev inte som vi hade tänkt oss”
- Adobe lanserar söktjänst och mätverktyg för sociala medier | Medievärlden
- Pocket Shop på Facebook
- Tio sätt att avslöja bedrägeri/spam/virus
- The 7 Stages of News in a Twitter and Facebook Era
- Why The Mormon Church Tops Facebook Page Rankings
- Report: The State of Corporate Social Media
Coolt tips från en cool grabb :)
Synd att jag inte fick tillbaka min. Fast det är klart: Las Vegas är lite större än Umeå :)
Några riktigt bra tips. Det första brukar de flesta falla på :)
En blogg om sök. Från Google. Det var väl på tiden…
Njutning. Hittade en liknande funktion som dock krävde en hel del handpåläggning. Det här ska testas!
Känns lite som om de valt att jämföra de rätt så komplexa systemen på samma sätt som man jämför en spis eller en kamera. Så mycket mer som man borde tagit upp och jämfört med.
Dum, dummare, kaklagen. Det finns en mängd märkliga logiska kullerbyttor i det här – och ingen vet vad som gäller. Det här blir bökigt.
Onekligen en speciellt intressant nyhet: det handlar inte nödvändigtvis om att patienterna själva använder Twitter utan att någon i deras nätverk gör det och kan föra vidare informationen.
Jo, så här kan man ju försöka rädda en riktigt jävla usel film också… Men det är lite sent att köra den stunten: förbjuden att visas, för tidigt, läcka… snark
Mumsigt! Det där kan komma att bli en standardsvit om de lyckas få till färre buggar än Adobe vanligtvis lyckas prestera.
Mycket snyggt. Ett exempel på hur vi nu kan integrera hela säljet inuti Facebook.
Bra postning om de däringa spam, hoaxen som rör sig runt fr a på Facebook.
Hur sker en nyhetscykel idag? Gigaom har gjort en genomgång hur det går från tweet till analys och där traditionella medierna blir inte de som kommer först utan de som får göra analyser och verifiera.
När kyrkor väljer att använda sociala medier handlar det om att föra över sin vanliga evangelisation till det digitala. Oavsett vad man tycker om mormonerna så tycker jag att de faktiskt förstått vad sociala medier kan göra för dem: företag borde kunna lära sig av det. Själv skrev jag postningen https://digitalpr.se/2010/05/04/what-would-jesus-have-done-social-media
Kan hålla med i slutsatsen att rapporten inte separerar de olika former av engagemang inom sociala medier som finns men siffrorna är mycket mycket intressanta: sociala medier professionaliseras inom företagsvärlden och det går fort. Spännande att se att nästan hälften faktiskt mäter ROI – något som inte direkt är helt enkelt och som varit en av de största stötestenarna genom åren när man pratat sociala medier. Att hitta sina egna KPIer är mycket viktigt.