Kategorier
Kommenterat

Deepedition DigitalPR [2011/05/19]

  1. GTA 4 Musik
  2. Coolt tips från en cool grabb :)

  3. Kamera återfanns tack vare twitter
  4. Synd att jag inte fick tillbaka min. Fast det är klart: Las Vegas är lite större än Umeå :)

  5. 7 Easy Steps To Turn Your Twitter Account Into A SEO Magnet… | Search Engine People | Toronto
  6. Några riktigt bra tips. Det första brukar de flesta falla på :)

  7. Introducing our official search blog – Inside Search
  8. En blogg om sök. Från Google. Det var väl på tiden…

  9. Skapa och underhåll Facebook Pages genom WordPress WP4fb | Might Know Something Else
  10. Njutning. Hittade en liknande funktion som dock krävde en hel del handpåläggning. Det här ska testas!

  11. Drupal mot Joomla: Två cms i jämn kamp
  12. Känns lite som om de valt att jämföra de rätt så komplexa systemen på samma sätt som man jämför en spis eller en kamera. Så mycket mer som man borde tagit upp och jämfört med.

  13. Webbkakor kräver samtycke
  14. Dum, dummare, kaklagen. Det finns en mängd märkliga logiska kullerbyttor i det här – och ingen vet vad som gäller. Det här blir bökigt.

  15. Twitter hjälpte japanska läkare
  16. Onekligen en speciellt intressant nyhet: det handlar inte nödvändigtvis om att patienterna själva använder Twitter utan att någon i deras nätverk gör det och kan föra vidare informationen.

  17. Resumé: ”Det blev inte som vi hade tänkt oss”
  18. Jo, så här kan man ju försöka rädda en riktigt jävla usel film också… Men det är lite sent att köra den stunten: förbjuden att visas, för tidigt, läcka… snark

  19. Adobe lanserar söktjänst och mätverktyg för sociala medier | Medievärlden
  20. Mumsigt! Det där kan komma att bli en standardsvit om de lyckas få till färre buggar än Adobe vanligtvis lyckas prestera.

  21. Pocket Shop på Facebook
  22. Mycket snyggt. Ett exempel på hur vi nu kan integrera hela säljet inuti Facebook.

  23. Tio sätt att avslöja bedrägeri/spam/virus
  24. Bra postning om de däringa spam, hoaxen som rör sig runt fr a på Facebook.

  25. The 7 Stages of News in a Twitter and Facebook Era
  26. Hur sker en nyhetscykel idag? Gigaom har gjort en genomgång hur det går från tweet till analys och där traditionella medierna blir inte de som kommer först utan de som får göra analyser och verifiera.

  27. Why The Mormon Church Tops Facebook Page Rankings
  28. När kyrkor väljer att använda sociala medier handlar det om att föra över sin vanliga evangelisation till det digitala. Oavsett vad man tycker om mormonerna så tycker jag att de faktiskt förstått vad sociala medier kan göra för dem: företag borde kunna lära sig av det. Själv skrev jag postningen https://digitalpr.se/2010/05/04/what-would-jesus-have-done-social-media-marketing-probably/ och även den här https://digitalpr.se/2011/01/26/svenska-kyrkan-i-det-digitala-samtalet/ där jag med min gamla erfarenhet från kyrkligheten inte riktigt förstår oron som finns i många kyrkor runt sociala medier.

  29. Report: The State of Corporate Social Media
  30. Kan hålla med i slutsatsen att rapporten inte separerar de olika former av engagemang inom sociala medier som finns men siffrorna är mycket mycket intressanta: sociala medier professionaliseras inom företagsvärlden och det går fort. Spännande att se att nästan hälften faktiskt mäter ROI – något som inte direkt är helt enkelt och som varit en av de största stötestenarna genom åren när man pratat sociala medier. Att hitta sina egna KPIer är mycket viktigt.