Studio Total verkar lira vidare med mer eller mindre märkliga strategier. Nu någon sorts aprilskämt.
Flera av oss fick ett mail igår:
Visserligen brukar det låta ungefär samma sak när han bönar och ber att man ska prenumerera på Resumé men det är ändå lite udda. Och well – det är ju inte Viggo. Han har ju något bygge på Cavling.se
När man går till bloggen så är det en enkel blogspot-lösning där det i headern står ”Studio Total, baby”. Kollar man Whois så ägs domänen viggocavling.com av Studio Total:
(och jag är snäll som inte reggar viggocavling.se bara för att jävlas). Så det är inte ens riktigt bra försök att luras. Lite lätt halvhjärtat.
Själv kan jag inte låta bli att le åt att Vigs är så dålig på att skydda sin digitala identitet (de som känner mig minns min ständiga beef med Viggo och de Faire på gamla Researcher-tiden) men jag har lite svårt för att se det roliga i deras rätt keffa sätt att hantera sakerna. Det finns mer kreativa sätt att dra trafik till sin blogg ;) De har lyckats i vissa fall – ibland faller det rätt platt.
Du kan däremot se en intervju med Studio Total hos Adland. Den ger ändå en lite annan bild av byrån.