- Salesforce köper Radian6
- Facebook Infographic on Vimeo
- Why Social Media Analytics are Bullsh*t
- YouTube – SchickHydros kanal
- Creative bus stop advertisements
- Creative Bus Advertisements
- 10 Hilarious Vintage Cellphone Commercials [VIDEOS]
- OpenAid – Start
- Publiceringsverktyget Mag+ släpps fritt tillgängligt för alla kategorier förlag och kreatörer. | Cision Wire
- Massive Breach at Epsilon Compromises Customer Lists of Major Brands | SecurityWeek.Com
- To Pitch Or Not To Pitch? Classic Blogger Outreach Difficulties — Doktor Spinn
- Is This the Beginning of the End for QR?
- 11 Google Pranks to Help Celebrate April Fools’ Day
- Facebook Profile Migration Tool Takes a Hiatus
- Dr Pepper – Nothing Like It
- H&M reaches 200,000 followers on Twitter with glocal strategy | Media Culpa
- Amelias jobbannons blir en lyckad kampanj
- Does Twitter Have a New Spam Policy?
- The Great Language Land Grab
Monitorering av sociala medier är nu en del av CRM-arbetet. Intressant indikation ger den här affären.
Snygg. Men lite invecklad ibland kanske…
Hur mycket värde skapar du genom att ge värde? Kvalitativa mätetal är oerhört mycket viktigare än antalet followers. Och oavsett vad man mäter – hur använder man sig av det? Bra postning.
Add a noteSvettigt reklamkoncept :)
Mer utomhus. Ambient marknadsföring handlar om att hitta kreativa idéer som gör att människor stannar till, går ur sin pågående tanke, upplever något och tar det med sig i nästa steg. Att köra utbudsreklam är kanske inte alltid det bästa…
Bussreklam är ett eget segment av outdoor minst sagt. Jag gillar nummer 18 som jag undrar egentligen inte är ett misstag :). Och nummer två är en modern klassiker även om Careerbuilder inte var först: http://adland.tv/content/dont-jump-revisited
Nostalgi eller skämskudde?
Öppen data och gov 2.0 fortsätter. Redan nu har datan blivit till en ytterligare sajt: biståndet.se
Ett gratis system för att publicera tidningar på Ipad. Smart att ge själva verktyget gratis men sedan ta betalt för publiceringen. @stroemberg slår på stora trumman också. Det blir en intressant senvår.
Ugh… det här är rejält stort och problematiskt! Helt klart är att om det här kan ske hos Epsilon så kan det ske hos vilka som helst. Phishingattacker kommer öka markant.
En bra text om blogger outreach.
Google verkar vilja satsa hårt på NFC. Och fimpar därmed QR-codes på Places. Självklart en möjlighet men när det i princip bara är en handfull telefoner som har NFC och då tekniken är underutvecklad så känns det mest som Googles vanliga über-inställning. Inte kundvänligt för fem öre.
Google världsbäst på förstaapril-skämt?
Tyvärr verkar de valt att ta bort den funktion som kunde vara matnyttig för typ kändisar och de företag som skapat individuella profiler och vill bli page. Synd.
Onekligen intressant grej – att förändra Facebooks grundfunktioner med en app :)
H&M följer en del andra globala företag och skapar lokala twitterkonton för varje land. Spännande genomgång av @kullin. Det intressanta är samtidigt hur centraliserat man väljer att göra själva contentstrategin för de lokala konton som man har.
Det man kan ha att invända är att det var lite dålig timing om det skulle bli en rejäl buzz – att släppa det dagen innan första april innebär att den dels blir ifrågasatt och dels kan riskera att bli fullständigt mosad av andra länkar. Första april är länkdelandets motsvarighet till SMS på julafton.
Kommer Twitters nya spamhantering döda saker som #followfriday?
Spännande runt uttrycket ”app store” och hur generiska ord kan bli snabbt eller tvärtom – hur problematiskt det är när företag försöker att skydda generiska uttryck.