- Facebook beat Google as the most visited site in 2010
- One Minute on Facebook
- Resumé: Det internationella medieåret
- 290+ Social Media Resources From 2010
- Du är dina sociala nätverk
- My Predictions for 2011
- Why strategy is the new creative
- 13 of the Year's Best Infographics [Slideshow]
- Facebook tops Google in the UK for first time on Christmas Day
- Best of 2010: The Year of Understanding Influence
- New Facebook Rules for In-App Ads
- 4 Social Media Marketing Predictions for 2011
- The Best Apps of 2010
- Phenomenal SJ Figure Hands-on » M.I.C. Gadget
- BranchOut
- Naket censureras i Apples surfplattor
Så har det slutligen också bevisats: Facebook är större än Google när det gäller besök. Nu är spelet igång.
Intressanta siffror: mer kommentarer, massor med bilder och självklart likes. Det är den stora grejen på Facebook.
Billy sammanfattar.
Om ni inte har något att göra den första januari. Dig in…
En socialt nätverkande individuell nod. Connected står på min läslista.
Shel Israels förutsägelser är inte något som får en att säga ”heureka” men det här är riktigt bra: ”The media and people will talk less about social media and use it more to their jobs and to communicate more with people of similar interests. 73.4% of people calling themselves social media experts today, will have moved on to other fields, most prominently the restaurant service industry.” och det sista är … nä, jag ska inte säga vad jag tänker…
Jag gillar det. inte bara för för att jag är strateg utan för att det är lite det jag försökt säga genom att arbeta in tanken på att vara creative planner. Det är inte en enda väg, inte en enda strategi eller ens en enda strapline utan målgruppen regerar.
Jag är splittrad inför trenden med Infographics. Som planner och fyrkantig blir jag mest störd över att inte få precisa siffror och upplever att det, även om det bygger på inte sällan big data, lätt blir antingen oöverskådligt, mest en sorts illustration hellre än användbar statistik. Samtidigt: det är snyggt och ger snabb bildlig förståelse för händelser, fakta och statistisk verklighet.
Dels måste man ta i beaktande vilken dag det var: att söka är inte det första man gör en juldag. Samtidigt är det en stark fingervisning mot att de siffror vi tidigare sett: att nätanvändande börjar på Facebook och att Facebook verkligen är en hubb för människor verkligen stämmer. Google är bara ett verktyg medan Facebook är en plattform.
Som vanligt: food for thought. Jag gillar Solis just för att det sällan är helt klart och färdigt det han skriver – det startar en hel del tänk i min hjärna i varje fall.
Facebook tar ännu mer grepp runt sin plattform och vägrar att släppa in reklamnätverk i tredjepartsapplikationer som inte gått med på FBs principer – något som kommer kräva en rejäl bit av Googles stolthet.
Det här är riktigt bra. Just metrics håller jag på med att försöker separera monitorering och mätning eftersom det så ofta blandas ihop. I det här visar det ännu en aspekt: vanity versus effect. Och nej, jag tänker inte heller räkna ut email. Skrev om det här: https://digitalpr.se/2010/12/21/strandh-digitalpr-omvarldskoll-20101221
Onekligen flera appar som jag faktiskt missat. Älskar Flipboard och Instagram, gillar vad Wordlens visar för möjligheter med augmented reality på en vardagsnivå precis som Fooducate var ett smart sätt att integrera kunskap med det du ser i vardagen. Rapportive skulle helst vara djupt integrerad i de olika hypersynkade adressböckerna som jag har i varenda gadget osv.
De som har fått tag på en Steve Jobs-actionfigur lär hålla hårt i dem. De bröt mot någon av Apples branding rules så de säljs inte längre.
Det har tagit fart i svenska sfären – LinkedInkonkurrenten som jobbar inom Facebooksfären. Återstår att se om de lyckas att göra någon skada på LinkedIn: http://gigaom.com/2010/07/20/should-linkedin-be-afraid-of-branchout-an
Dålig artikel. a) det här handlar om alla delar som ska säljas inom Apple-sfären oavsett vilken gadget det tillhör. b) så har alla market places som vill finnas på amerikanska marknaden. c) att ropa censur för att man inte får visa naket, förhärliga vapen (och alkohol) och inte säga nedsättande saker om religion – herregud… Apple är ett företag. De har rätt att sätta sina gränser. Visa mig vilket annat företag som går emot det här?