- Franchise Social Media Tools From The Customer Perspective
- Bank of America jagar domännamn inför ny Wiki-läcka – rapport
- Reklambyrån blåste en hel nation | Kulturnyheter
- Location Data Gives Companies Eyes On Rivals
- What Was the Biggest Internet Outage of 2010?
- Foursquare’s Dennis Crowley: Location Will Connect Us
- 2010: The Year the Internet Went to War
- General FAIL: The Military’s Worst Tweeters
- How To Clean Up Your Google Search Results
- Study: Facebookers With More Friends Have Bigger Amygdalas In Their Brain – Techland – TIME.com
- 10 Top Innovative Companies
- Social Networks Are Going Gray
- Google's Marissa Mayer: Girls Can Be Geeks, Too
Från mekanikinriktning till kommunikationstänkande. Amen på det.
DNS-erna är en krigsskådeplats online. Det här visar om något att det idag krävs att man tänker domäner inte bara när man jobbar med namngivning utan också när det gäller krishantering.
Studio Total. En sorts gerillabyrå. Ingen kan låta bli att tycka om det. Min fundering är mer: vad är deras bröd och smör?
Som jag säger nedanför: lokaliseringstjänsterna är möjligheterna för företag att synas – men som i denna artikel också: lära sig mer om sina målgrupper. Big data is the shit.
Jag skulle säga att Facebooks nedtid är den som antagligen påverkat flest aktiva användare medan Twitters #failwhale retar upp flest användare.
Foursquare och Gowalla fajtar även om den förstnämnda är mycket större än den senare. Det intressanta här är hur lokaliseringstjänsterna dels tar hjälp av vår vilja att vinna och tävla – men också att den stora drivern kommer kräva att företag: affärer, kaféer etc. börjar att se de tjänsterna som nyttiga och användbara i sin marknadsföring. Det är en form av direktmarknadsföring som inte handlar om att skrika någon i örat utan om att finnas där. Det är en möjlighet för brick and mortar-försäljningen att bli intressant på en digital marknad. Jag tror att vi kommer se en rejäl ökning av utnyttjandet av lokaliseringstjänster dels när Places implementeras i Sverige (hello Facebook – hur lång tid ska det ta liksom?), dels när företagen börjar att använda de olika tjänsternas möjligheter och inte bara se det som något man inte har tid att jobba med.
Internet har förändrat allt – även sättet vi för krig på. Diskussionen runt nätneutralitet, ett fritt internet och digital yttrandefrihet är extremt viktiga visar den här genomgången.
undrar hur det skulle bli om man tittade på svenska militärers twittrande? Onekligen ger det här ett perspektiv till @carlbildt och hans användande av twitter…
Inget nytt under solen. Det som SEO-are och vi sagt länge – det är ju skönt att kunna visa att det vi säger är rätt.
Oavsett vad man tycker om själva studien så visar det faktum att man väljer att använda kvantiteten på antal kontakter på Facebook att sociala nätverk inte bara skapar nya marknadsföringsplattformar – forskare har en helt ny arena att utnyttja för att förstå människor bättre: både utifrån beteende, social interaktion men också som i det här fallet: rent (neuro)biologiskt.
Onekligen en intressant lista. Så fort den dök upp så pratades det nedlåtande om Newsweek generellt. Men jag tycker, oavsett att jag är biased genom att jobba med Microsoft, att det finns ganska mycket i förklaringarna. Och tittar man på listan som en trendindikator så handlar det om teknologin som den genomgående innovativa arenan: oavsett vilken av de företag som nämns så är det IT och Internet som på många sätt påverkat deras möjligheter att innovera.
Baby boomers adopterar även de sociala nätverken. Det är knappast förvånande. Det är en generation som varit med om många teknologiska språng och som idag lever ett liv som inte nödvändigtvis innebär att det är slutet av livet. Samtidigt handlar det också om att vi är på ett annat sätt divergerade geografiskt när det gäller var vi bor – och för att hålla kontakten använder man de format som finns tillgängliga, som är effektiva och billiga. Det är också den generation som lärt sig att börja se på sig själva med ett individuellt värde: barnen till den sista riktigt kollektiva generationen.
Det behövs fler kvinnor inom IT. Det handlar om ren överlevnad för en bransch som måste innovera bort från teknokrati och in i vardag och interaktion. Marissa Mayer berättar här om sina tankar runt det. Läsvärt.