- Twitter adds a “stumble” button to shuffle through people’s timelines
- Online Personalization Creates Echo Chamber to Affirm Biases – NYTimes.com
- How To Use Paid Discovery On StumbleUpon To Kickstart Social Campaigns
- The Perception of Social Media Marketing: it's a Free Lunch
- Is AdGrok Twitter’s next big acquisition?
- Human Brain Limits Twitter Friends To 150
- Resumé: ”Älskar att tävla, hatar att förlora”
- …the deadline – What I Learned In Joplin
En ny funktion som jag har lite svårt att förstå idén med.
Det här är en av de farhågor jag också känner inför den galopperande personaliseringen och filtreringen. Vi läser sånt som vårt nätverk läser, vi får våra uppfattningar bekräftade genom att vårt nätverk tenderar att vara personer där vi delar värderingar.
Blir vi verkligen mer kunniga genom att utnyttja både algoritmer och mänskliga filter? Jag är inte så säker på det.
Jag är inte lika entusiastisk över hur Stumbleupon förändrar sig till ett sorts affiliatenätverk.
En belgisk studie som jag tror har vissa likheter med den svenska situationen. Ja, det behövs mätas mer – svenska sociala medier lider av en kampanjsjuka som gör långsiktig effekt svår att se. Men författaren missar delvis att också problematisera roi som mått inom sociala medier: handlar det om strikt konvertering av kunder eller mer komplexa värden som är en parameter i en konversion? Jag tror det senare och det måste hanteras med mycket mer komplexa och kvalitativa mått.
Twitters nya strategi att erbjuda alla tjänster inom sin egen sfär är klart oroande. Det här är dock ett ganska logiskt uppköp utifrån hur Twitter måste hitta en annonsaffär.
Det handlar kanske om att definiera ”vänskap” också.
Underbart Sprida!
Mycket bra genomgång av hands-ondelen av twitterjournalistik.