- Twitter Tests Geotargeted Tweets, Ad Revs May Hit $250M By ’12 03/28/2011
- LocalResponse Taps the Social Web to Help Businesses Draw Customers – NYTimes.com
- Facebook’s Like Button Turns One
- Dropbox Hits 25 Millions Users, 200 Million Files Per Day
- Best Practices for Enterprise Social Networking
- Rosenbads spinndoktor
- Är bara en av 20 iPadägare kvinnor? Knappast.
- Most Marketers Plan to Increase Social Media Spend This Year [STUDY]
- Snooping: It’s not a crime, it’s a feature
- The Android Explosion: How Google’s Freewheeling Ecosytem Threatens the iPhone | Magazine
- Facebook advertising: Facebook prepares to cash in on users’ data – latimes.com
- The Evolution of Web Design Infographic
- Jag skrev annonsen i någon slags livsbejakande furioso.jpeg (468×631)
- Shawn Fanning And Sean Parker Are Back With An Ambitious New Project; Investors Abound
- #twitterakuten
- Resumé: ”Reklam kostar mer än det smakar”
- What’s About To Happen at Adweek
- SJF:s styrelse tycker nätartikel ska ha straffavgift
- Soundcloud: ”Vi skriver internethistoria”
- The Beautiful Human Race · For open minds and loving hearts
Localisation localisation localisation för att travestera en känd VDs inledande ord på en konferens. Lokala marknader kommer behövas för att faktiskt lyckas med sin affärsmodell.
Spännande tjänst men nyttan på svensk mark är minimal eftersom vi ännu har ett Facebookanvändande som är mycket stort men begränsat Twitteranvändning.
En kvarts miljon använder social plugins på externa sajter. Det är grymma siffror. Ett år sedan open graph api släpptes.
En av de tjänster som man inte längre kan leva utan. Fördelen ligger i att filerna redan finns nedladdade när man behöver dem men också tillgängliga och delbara via molnet.
Grundläggande idéer för att skapa ett socialt intranät inom enterprise. Jag får ofta frågan om hur man jobbar med B2B inom sociala medier – och ett av grundsvaren är kanske snarare att det många gånger handlar om det interna: att börja där.
Per Schlingmann är mycket diplomatisk men driver ett antal teser som jag och @britstakston sagt i flera år när det gäller politik och sociala medier. Vår bild av sociala medier som ett torgmöte på digital kullersten håller sig ännu. Intervjun visar också på ett markant sätt hur #journalistrollen förändras snabbt.
Kunde inte sagt det bättre själv. Och jag tycker det är märkligt att personerna bakom uppsatsen inte är mer noggranna när de skriver sitt pressmeddelande: http://www.mynewsdesk.com/se/pressroom/kth/pressrelease/view/haer-aer-sveriges-stoersta-ipad-undersoekning-618422
Det här är inte någon bra vetenskap – och urusel journalistik som hoppar på hypen istället för att faktiskt försöka titta på själva fenomenet nyktert och intressant.
De senaste åren har marknadsförare sagt att de ska öka sin budget i sociala medier. Skillnaderna i år är hur många som ser sociala medier som mycket viktiga för att nå målen – och det faktum att vi redan idag ser en hel del bra budgetar för sociala medier – och en ökning med tio procent handlar om en hel del pengar.
Appar som lyssnar är det nyaste. Ännu ett pussel när det gäller personlig integritet. Color, som buzzats rejält är en av de appar som använder sig av mikrofonen och avancerad ljudanalys för att avgöra vem som är i rummet och på så sätt ställa in sig att använda rätt del av det sociala nätverket.
En bra story. Helt enkelt.
Jag kan inte låta bli att fundera över om folk ibland inte riktigt förstår varför saker sker? Ok, Facebook jobbar med targetting – det har vi marknadsförare gjort i alla år. Facebook använder den data som finns – men inte till att förstöra utan för att faktiskt skapa reklam som är mycket mer relevant för mig som individ. Istället för helt irrelevanta annonser så är det något som faktiskt kan intressera mig eftersom det är i min intressesfär. Är det verkligen så fel? Hur har man tänkt att ett socialt nätverk annars ska fungera? Annonsfritt?
Tycker någon någon gång borde vända på kakan: är det bättre att annonser sker helt random?
Vackert och informativt. Vår historia i små cirklar.
väl värt sitt pris
Onekligen ”live” är intressant. Och Bambuser är live :) – sen är väl Shawn och Sean lite som Jobs: en smula mytiska.
Även om Twitter själva börjar att gå mot ett mer corporate-läge där användarna inte längre är medskapare som förr så fortsätter nya idéer dyka upp och möjligheter utvecklas. Det här är den senaste idén: att samla frågor om twitter under en hashtag. Bra idé.
Jahaja. Hoppas att Hemtex har en marknadschef som är något mer insiktsfull.
Stort och delvis sorgesamt. Brandweek har varit en bra tillgång men nu så verkar det bli Resumé på speed. Å andra sidan är det ett typiskt exempel på hur andra snabbare konkurrenter nu tar över på den digitala banan. Konvergens blir ett överlevnadstrick. Breddning av de gamla medierna en nödvändighet.
Herregud… det går inte att säga något annat… man blir fan mållös…
Oerhört kul att de uppmärksammas. Vill ni höra det jag gjort genom åren så finns det här: http://soundcloud.com/deeped
Min fd kollega Mencák har ett nytt projekt på gång och jag tycker det är riktigt cool.