Deepedition DigitalPR [2011/04/07]

  1. Twitter Tweets Some Big Q1 Stats; 155 Million Tweets A Day Now
  2. Galna siffror. 155 miljoner tweets per dag. Samma tid förra året var det 100 miljoner färre. Det är svindlande att inse att vi faktiskt inte vet var capen kan finnas, vi vet inte hur det här påverkar något: det är nytt land som beträds. Mobila användanadet ökar spikrakt uppåt och fler och fler signar upp. Ledsen de som dissar Twitter – men det är inget som längre kan ryckas axlar åt.

  3. Content publicity – största möjligheten hittills inom pr?
  4. Enklare sagt: planning är inte en egen liten del av en process utan något som ägs av hela arbetsgruppen – och kunden.

  5. Magkänslan bättre än objektiv analys?
  6. @giselaj skriver om rekrytering men jag tycker det på många sätt kan användas som tankegods när det gäller hur vi jobbar med BI. Magkänslan måste självklart bygga på erfarenhet, mod och nyfikenhet – och fett med självdistans: men det kan innebära bättre beslut ibland.

  7. LinkedIn's Answer to Facebook's Open Graph
  8. Mer om LinkedIns satsning på social plugins. Det är intressant det som händer nu: det visar att själva plattformen är API och inte nödvändigtvis webbplatsen för tjänsten. Open Graph visade det och nu satsar Linkedin på det. Twitter – som varit det har gått åt andra hållet.

  9. LinkedIn gets new recommend buttons
  10. LinkedIn visar en mer fragmentariserad verklighet där varje tjänst styr sina API.

  11. McDonald's Tests Geotargeted Twitter Ads
  12. Twitters olika annonsformat utvecklas konstant och olika företag får chansen att testa. Geotargeted ads indikerar också att vi snart kommer att ha lokala säljkontor för Twitter.

  13. When it comes to social media, Coke is it!
  14. Beskt. Och än en gång – det är en argumentation utifrån att allt redan är klart. Inget håller på att förändras och marknaden är statisk. Viktig artikel att ta med in i valet av att jobba med sociala medier men bör tas med lika mycket salt som evangelister (som jag). Min djupaste övertygelse är att människors beteende förändras relativt sakta – och det är beteenden som driver marknaden: inte andel produktannonsering eller print eller traditionell reklam. Men när beteendet börjar att förändras så går det inte att stoppa. Den som lyssnar på Mark Ritson som någon som ser framtiden kommer att förlora.
    Men hur hanterar man Coke vs Pepsi. Och det handlar helt enkelt om hur man jobbar med multikanalstrategier – det är inte antingen eller utan både och.

  15. visual.ly – Create, Share, Explore Great Visualizations.
  16. Oh så man kan vänta! Möjlighet att enklare göra snygga visualiseringar.

  17. Facebook: Where marketing efforts go to die?
  18. Facebook har funnits i bara fem år. Hela marknadskommunikationen är inne i en av de största förändringarna någonsin. Jag tror det är liiite tidigt att förklara att saker inte fungerar…

  19. Custom Content Council » What CMOs Think About When They Think About Custom Content:
  20. Starkt incitament för att den traditionella reklamen kommer att dö ganska fort…

  21. Resumé: Succé för Amelias strandtestarannons
  22. Grejen med Best Job in the world var ju faktiskt att hela rekryteringsprocessen byggde grejen. Det här är mest en buzzkampanj utan någon större kreativ höjd. Sorry, men så jävla roligt var det inte…

  23. ”Gåvorna har fyrdubblats” – Dagens Media
  24. Kul att det har gått bra för hemlösabanners! Jag gillar konceptet att faktiskt ge bort något – en bit av sin sajt.

  25. For some doctors, the iPad is claiming a key spot next to the stethoscope
  26. Mycket intressant om tablets som viktiga inom vården.

  27. The real world advertising | Les dessous d'une agence de com
  28. Tja… jag vet inte riktigt var realtiden är någonstans och det hela känns lite första april :)

  29. ‘Predator’ Smart Camera Locks Onto, Tracks Anything … Mercilessly | Gadget Lab | Wired.com
  30. Både lite skrämmande och fantastiskt. Att addera augmented reality på det här skapar helt outstanding möjligheter.

  31. Twitter to Offer Brand Pages Like Facebook's, Report Says
  32. Nä, det är nog ett tag kvar innan Twitter faktiskt divergerar olika konton. Problemet skulle bli att man gör sig mer me too till Facebook istället för att utveckla sin särart.

  33. De startar Reklambanken
  34. Ingen ny idé men visar onekligen att reklambranschen håller på att förändras – stora fasta byråer kontra lösligare nätverk. Båda kommer behövas – förlorare är medelstora byråer skulle jag tro.

  35. After the transparancy-kick
  36. @foxerus skriver om hur vi nu hela tiden vill ha transparenskickar. Bra text – jag är inte helt säker att jag är överens med honom.

  37. Twitter spåkula för New York-börsen
  38. Struntsamma om metod (sic!) eller utfall – det intressanta i det här handlar snarare om att utnyttja vårt kollektiva medvetande på sociala medierna som business intelligence: att låta data faktiskt skapa en bild av omvärlden för att förstå den bätre: det är vad Lyssna handlar om.

  39. Twitter Blog: Discover new accounts and search like a pro
  40. Twitter-söket blir lite smartare. Det var på tiden.