- Twitter Tweets Some Big Q1 Stats; 155 Million Tweets A Day Now
- Content publicity – största möjligheten hittills inom pr?
- Magkänslan bättre än objektiv analys?
- LinkedIn's Answer to Facebook's Open Graph
- LinkedIn gets new recommend buttons
- McDonald's Tests Geotargeted Twitter Ads
- When it comes to social media, Coke is it!
- visual.ly – Create, Share, Explore Great Visualizations.
- Facebook: Where marketing efforts go to die?
- Custom Content Council » What CMOs Think About When They Think About Custom Content:
- Resumé: Succé för Amelias strandtestarannons
- ”Gåvorna har fyrdubblats” – Dagens Media
- For some doctors, the iPad is claiming a key spot next to the stethoscope
- The real world advertising | Les dessous d'une agence de com
- ‘Predator’ Smart Camera Locks Onto, Tracks Anything … Mercilessly | Gadget Lab | Wired.com
- Twitter to Offer Brand Pages Like Facebook's, Report Says
- De startar Reklambanken
- After the transparancy-kick
- Twitter spåkula för New York-börsen
- Twitter Blog: Discover new accounts and search like a pro
Galna siffror. 155 miljoner tweets per dag. Samma tid förra året var det 100 miljoner färre. Det är svindlande att inse att vi faktiskt inte vet var capen kan finnas, vi vet inte hur det här påverkar något: det är nytt land som beträds. Mobila användanadet ökar spikrakt uppåt och fler och fler signar upp. Ledsen de som dissar Twitter – men det är inget som längre kan ryckas axlar åt.
Enklare sagt: planning är inte en egen liten del av en process utan något som ägs av hela arbetsgruppen – och kunden.
@giselaj skriver om rekrytering men jag tycker det på många sätt kan användas som tankegods när det gäller hur vi jobbar med BI. Magkänslan måste självklart bygga på erfarenhet, mod och nyfikenhet – och fett med självdistans: men det kan innebära bättre beslut ibland.
Mer om LinkedIns satsning på social plugins. Det är intressant det som händer nu: det visar att själva plattformen är API och inte nödvändigtvis webbplatsen för tjänsten. Open Graph visade det och nu satsar Linkedin på det. Twitter – som varit det har gått åt andra hållet.
LinkedIn visar en mer fragmentariserad verklighet där varje tjänst styr sina API.
Twitters olika annonsformat utvecklas konstant och olika företag får chansen att testa. Geotargeted ads indikerar också att vi snart kommer att ha lokala säljkontor för Twitter.
Beskt. Och än en gång – det är en argumentation utifrån att allt redan är klart. Inget håller på att förändras och marknaden är statisk. Viktig artikel att ta med in i valet av att jobba med sociala medier men bör tas med lika mycket salt som evangelister (som jag). Min djupaste övertygelse är att människors beteende förändras relativt sakta – och det är beteenden som driver marknaden: inte andel produktannonsering eller print eller traditionell reklam. Men när beteendet börjar att förändras så går det inte att stoppa. Den som lyssnar på Mark Ritson som någon som ser framtiden kommer att förlora.
Men hur hanterar man Coke vs Pepsi. Och det handlar helt enkelt om hur man jobbar med multikanalstrategier – det är inte antingen eller utan både och.
Oh så man kan vänta! Möjlighet att enklare göra snygga visualiseringar.
Facebook har funnits i bara fem år. Hela marknadskommunikationen är inne i en av de största förändringarna någonsin. Jag tror det är liiite tidigt att förklara att saker inte fungerar…
Starkt incitament för att den traditionella reklamen kommer att dö ganska fort…
Grejen med Best Job in the world var ju faktiskt att hela rekryteringsprocessen byggde grejen. Det här är mest en buzzkampanj utan någon större kreativ höjd. Sorry, men så jävla roligt var det inte…
Kul att det har gått bra för hemlösabanners! Jag gillar konceptet att faktiskt ge bort något – en bit av sin sajt.
Mycket intressant om tablets som viktiga inom vården.
Tja… jag vet inte riktigt var realtiden är någonstans och det hela känns lite första april :)
Både lite skrämmande och fantastiskt. Att addera augmented reality på det här skapar helt outstanding möjligheter.
Nä, det är nog ett tag kvar innan Twitter faktiskt divergerar olika konton. Problemet skulle bli att man gör sig mer me too till Facebook istället för att utveckla sin särart.
Ingen ny idé men visar onekligen att reklambranschen håller på att förändras – stora fasta byråer kontra lösligare nätverk. Båda kommer behövas – förlorare är medelstora byråer skulle jag tro.
@foxerus skriver om hur vi nu hela tiden vill ha transparenskickar. Bra text – jag är inte helt säker att jag är överens med honom.
Struntsamma om metod (sic!) eller utfall – det intressanta i det här handlar snarare om att utnyttja vårt kollektiva medvetande på sociala medierna som business intelligence: att låta data faktiskt skapa en bild av omvärlden för att förstå den bätre: det är vad Lyssna handlar om.
Twitter-söket blir lite smartare. Det var på tiden.