- MIT Media Lab's Brilliant New Logo Has 40,000 Permutations [Video] | Co.Design
- Möte om e-bistånd närmar sig | UDbloggen
- 20 Great Facebook Examples – Spam or Slam? The Cat's Out Of The Bag….(part 1 of 2) – Lor R.Taylor's posterous
- Chrysler Splits With New Media Strategies Over F-Bomb Tweet | Digital – Advertising Age
- Trending The Future – space150 v27
- Corporate B.S. Generator
- Corporate Social Strategy Firm Altimeter Adds Industry Leader Brian Solis to Its Team
- #daladevelop
- Resumé: Hon hoppar in för Ebba von Sydow
- Troed Troedson om sociala medier
- YouTube – SAS Up for Grabs
- Real-Time Analytics For Social Plugins
- Facebook Hits New High Of $82.5 Billion
- Resumé: Världens dyraste dalahäst
- Ta hand om en hemlös banner – Stadsmissionen
- Internet på färjorna
The static logo is dead. Long live the dynamic living logo. Jag gillar verkligen det här (tack för tips @tjompa). Det är precis dit design måste gå – våga utnyttja algoritmer och skapa möjlighet att både vara igenkännbar men dynamisk och individualiserad.
Spännande samtal och bra folk i gruppen som ska diskutera hur sociala medier kan förändra och förbättra biståndsarbetet. Dock: vadå ”e” – kom igen: det handlar om S som i social…
Lång intropostning där @lorirtaylor runt om det verkligen är så att de Facebooksidor alla pratar om verkligen skapar sälj.
Baksidan med att ha flera konton i samma program. Här har någon på byrån tabbat sig rejält. Det intressanta är att Chrysler öppet använder sin blogg för att förklara varför: http://blog.chryslerllc.com/blog.do?p=entry&id=1338. Andra driver hårt med de senaste sociala mediehändelserna: http://www.examiner.com/social-media-in-national/chrysler-f-bomb-tweet
A must read. Inte något nytt men mycket bra genomgång och slutsatser.
Roligt tips från @annika
Altimeters lönelista är minst sagt fascinerande. Lite den amerikanska SoMe-bubblan som skapat en byrå. Vem skapar samma i Sverige?
Sånt här är kul!
Karin! Karin! Karin! Så coolt att @karinadelskold tar över.
Mycket välfunnet och provokativt emellanåt.
Add a notePtjaa… vad ska man säga ”vi gör fel och går under radarn och gör en film sen”. För att vara krass: allt är precis rätt tänkt för det virala men don’t try this at FAcebook: du kommer bli kickad så det stänker om det. Det bryter mot Promo Guidelines så det stänker om det.
Nu börjar vi prata data! Hurra!
God fuckin lord…
Well… varumärkesarbete kostar. Det är liksom inte bara hästen som kostar – ett varumärket är inte en logotyp.
Det här är sådär briljant att man velat komma på det själv.
Kommer väl till pass för alla som åker till Almedalen i sommar.