The jury is out i Dalarnas Reklamtävling

Det är mycket hedervärt och roligt att få möjligheten att sitta i juryn till Dalarnas reklampris Gyllene Hästen!
Årets jury är en spännande sammansättning personer som på många sätt kan symbolisera den nya marknadsföringen även om vi alla är rejält gamla i gården:

  • Ordförande är Fredrik Olsson aka @lordfredruk som var pionjär i Sverige för gerillareklam med sitt Miami. En reklamare som inte skräder orden när det gäller kvaliteten vare sig på svensk reklam eller på beställarkompetens. Hans reklamskrivande och känsla för att göra saker som är utanför boxen gör att juryarbetet garanterat att inte gå förväntade vägar.
  • Åsk Wäppling aka @dabitch är en AD och en reklamälskare av stora mått. Så stora att hon driver Adland sedan 1996. Det hon inte sett av reklam i hela världen är antagligen ändå inte värt att se. Däremellan har hon jobbade såväl med Wieden Kennedy som andra stora.
  • Per Torberger (@pellet) är numera copywriter och skribent för olika företag och byråer men har ett förflutet som chefredaktör på Cap&Design och har också varit journalist på Resumé. Bakom den mycket lugna ytan finns en mängd åsikter om hur den nya marknadsföringen borde se ut, både till form och innehåll.

Det kommer att bli spännande jurymöte då vi alla känner varandra Sean tidigare och samtidigt har alla starka viljor och åsikter. Det är personer som jag håller högt. Alla är vana och kunniga inom sociala medier vilket gissningsvis kommer vara bitar i de kampanjer som tävlar. Framförallt älskar vi bra reklam. Det ska bli oerhört kul det här!

The jury is out i Dalarnas Reklamtävling

Det är mycket hedervärt och roligt att få möjligheten att sitta i juryn till Dalarnas reklampris Gyllene Hästen!
Årets jury är en spännande sammansättning personer som på många sätt kan symbolisera den nya marknadsföringen även om vi alla är rejält gamla i gården:

  • Ordförande är Fredrik Olsson aka @lordfredruk som var pionjär i Sverige för gerillareklam med sitt Miami. En reklamare som inte skräder orden när det gäller kvaliteten vare sig på svensk reklam eller på beställarkompetens. Hans reklamskrivande och känsla för att göra saker som är utanför boxen gör att juryarbetet garanterat att inte gå förväntade vägar.
  • Åsk Wäppling aka @dabitch är en AD och en reklamälskare av stora mått. Så stora att hon driver Adland sedan 1996. Det hon inte sett av reklam i hela världen är antagligen ändå inte värt att se. Däremellan har hon jobbade såväl med Wieden Kennedy som andra stora.
  • Per Torberger (@pellet) är numera copywriter och skribent för olika företag och byråer men har ett förflutet som chefredaktör på Cap&Design och har också varit journalist på Resumé. Bakom den mycket lugna ytan finns en mängd åsikter om hur den nya marknadsföringen borde se ut, både till form och innehåll.

Det kommer att bli spännande jurymöte då vi alla känner varandra Sean tidigare och samtidigt har alla starka viljor och åsikter. Det är personer som jag håller högt. Alla är vana och kunniga inom sociala medier vilket gissningsvis kommer vara bitar i de kampanjer som tävlar. Framförallt älskar vi bra reklam. Det ska bli oerhört kul det här!