Kategorier
Kommenterat

Deepedition DigitalPR [2011/03/07]

  1. Mobile marketing: 16 infographics |
  2. massor av bra siffror men ärligt – jag börjar bli väldigt less på infographics. Jag vill ha siffrorna så att jag kan göra något med dem själv – inte att någon AD fått fria händer…

  3. Charlie Sheen sensation på Twitter
  4. Twitter är något helt annat i USA än det är i Sverige. Fascinationen över det hela här visar på att man inte riktigt förstått det. Kommer Twitter bli samma sak här? Vet inte – vi har på många sätt en lite annan kultur.

  5. Veckan som gick, vecka 9 « Same Same But Different
  6. Underbar veckosammanfattning av @doktorspinn

  7. Facebook censurerar konst
  8. Inte en bra framtid för Facebook att välja att gå samma väg som många andra företag i USA.

  9. When the Web and Real-Life Collide: Creative Uses of Internet Symbolism in Daily Life-Speckyboy Design Magazine | Speckyboy Design Magazine
  10. Coola exempel och att @jocke s nummerskyltar är med :)

  11. 13 startupkvinnor visar vägen
  12. Bara att säga: de är grymma på den här listan!

  13. My 'Note in Reader' bookmarklet has stopped working!
  14. Höll på att få nervöst sammanbrott när bookmarklet för Note in Reader slutade fungera igår. Som tur var är @jocke mer tålmodig i att leta i forum än jag och hittade fixen.

    Det är lite oroande att Google tabbar sig så här

  15. The New Next: 2011 Tech Influencers Predictions
  16. Bra och roligt att de flesta av deras förutsägelser är sånt som jag tidigare påpekat.

  17. Många börsjättar är osynliga på Facebook | SvD
  18. Bra jobbat med undersökningspr. Dock är jag lite fundersam över valet av rankingvärden: http://lista.se/listor/svenska-borsbolags-facebook-status-1848 – men har fått tillgång till hela undersökningen. Kul idé i varje fall!

  19. De sju dödsynderna inom sociala medier för “sociala medier-experter” – Hanna Fridén at Hanna Fridén
  20. Det här är ganska roligt. Jag har uppenbarligen missat den.

  21. SVT lägger ner "A-ekonomi"
  22. Jag har svårt för att bli annat är positiv till det här. Bra att jobba med webben mer och bra att förstå att ekonomi måste vara en del av det vanliga nyhetsflödet.

  23. The 5 Most Viral Facebook Campaigns
  24. Fem kampanjer som fått rejäl luft under vingarna på Facebook. Två saker är signifikanta: 1. Det handlar om goda saker: bröstcancer, Haiti och att rösta driver frågor som berör individen direkt, är en del av samhället och har ingen kommersiell bäring. 2. Underhållande saker – att genom ett like få någon att göra en utmaning eller skapa ditt slangnamn.

    Det intressanta med de här virala kampanjerna är att det är one-shots. Det är knappast så att det nödvändigtvis skapar upprepad handling och få driver saker vidare till mer handling.

    Utmaningen idag ligger i att skapa applikationer på Facebook som är nyttiga och på det sätt återkommer personer till dem. Det skapar det virala +1 på ett annat och mer ROI-mässigt sätt.

  25. Ärkebiskopen blogg
  26. Nu börjar det hända även i Svenska kyrkan! Kul!

  27. Rockville Central » Rockville Central is Moving. Join Us!
  28. Lite underligt tänk om man funderar två sekunder till: att skapa material som bara syns i sök.

  29. Resumé: Nyhetssajt flyttar till Facebook
  30. En intressant idé. Det de använder är Anteckningar och skapar innehåll där. Dock är det lite märkligt att när man går till Facebooksidan landar man på en sida där man uppmanas att prenumerera på deras nyhetsbrev via mail…

  31. vvall: GRID
  32. Äntligen! Testa med bland annat instagram!

  33. På torsdag är jag och Peter med i Debatt på SVT
  34. Jo, så kan man ju tolka senaste tiden och sin egen roll i saker och ting…

  35. Varför Alex Schulman har fel om bloggarna
  36. Behöver inte sägas mer.

  37. Sick note: Faking illness online | Münchausen by internet
  38. Varför inte? By proxy och Münchausen syndromet bygger på sociala interaktioner. Att fr a sociala medier självklart kommer att skapa incitament för den sjukdomen är inte konstigt. Men återigen – det är knappast internets fel.

  39. Ipad 2 Review! Möt mannen bakom Youtubehiten: Eskild Fors! | Binero blogg
  40. Intervju med personen som just nu helt klart är en snackis. Jag saknar dock: hur gjorde de?