- Mobile marketing: 16 infographics |
- Charlie Sheen sensation på Twitter
- Veckan som gick, vecka 9 « Same Same But Different
- Facebook censurerar konst
- When the Web and Real-Life Collide: Creative Uses of Internet Symbolism in Daily Life-Speckyboy Design Magazine | Speckyboy Design Magazine
- 13 startupkvinnor visar vägen
- My 'Note in Reader' bookmarklet has stopped working!
- The New Next: 2011 Tech Influencers Predictions
- Många börsjättar är osynliga på Facebook | SvD
- De sju dödsynderna inom sociala medier för “sociala medier-experter” – Hanna Fridén at Hanna Fridén
- SVT lägger ner "A-ekonomi"
- The 5 Most Viral Facebook Campaigns
- Ärkebiskopen blogg
- Rockville Central » Rockville Central is Moving. Join Us!
- Resumé: Nyhetssajt flyttar till Facebook
- vvall: GRID
- På torsdag är jag och Peter med i Debatt på SVT
- Varför Alex Schulman har fel om bloggarna
- Sick note: Faking illness online | Münchausen by internet
- Ipad 2 Review! Möt mannen bakom Youtubehiten: Eskild Fors! | Binero blogg
massor av bra siffror men ärligt – jag börjar bli väldigt less på infographics. Jag vill ha siffrorna så att jag kan göra något med dem själv – inte att någon AD fått fria händer…
Twitter är något helt annat i USA än det är i Sverige. Fascinationen över det hela här visar på att man inte riktigt förstått det. Kommer Twitter bli samma sak här? Vet inte – vi har på många sätt en lite annan kultur.
Underbar veckosammanfattning av @doktorspinn
Inte en bra framtid för Facebook att välja att gå samma väg som många andra företag i USA.
Coola exempel och att @jocke s nummerskyltar är med :)
Bara att säga: de är grymma på den här listan!
Höll på att få nervöst sammanbrott när bookmarklet för Note in Reader slutade fungera igår. Som tur var är @jocke mer tålmodig i att leta i forum än jag och hittade fixen.
Det är lite oroande att Google tabbar sig så här
Bra och roligt att de flesta av deras förutsägelser är sånt som jag tidigare påpekat.
Bra jobbat med undersökningspr. Dock är jag lite fundersam över valet av rankingvärden: http://lista.se/listor/svenska-borsbolags-facebook-status-1848 – men har fått tillgång till hela undersökningen. Kul idé i varje fall!
Det här är ganska roligt. Jag har uppenbarligen missat den.
Jag har svårt för att bli annat är positiv till det här. Bra att jobba med webben mer och bra att förstå att ekonomi måste vara en del av det vanliga nyhetsflödet.
Fem kampanjer som fått rejäl luft under vingarna på Facebook. Två saker är signifikanta: 1. Det handlar om goda saker: bröstcancer, Haiti och att rösta driver frågor som berör individen direkt, är en del av samhället och har ingen kommersiell bäring. 2. Underhållande saker – att genom ett like få någon att göra en utmaning eller skapa ditt slangnamn.
Det intressanta med de här virala kampanjerna är att det är one-shots. Det är knappast så att det nödvändigtvis skapar upprepad handling och få driver saker vidare till mer handling.
Utmaningen idag ligger i att skapa applikationer på Facebook som är nyttiga och på det sätt återkommer personer till dem. Det skapar det virala +1 på ett annat och mer ROI-mässigt sätt.
Nu börjar det hända även i Svenska kyrkan! Kul!
Lite underligt tänk om man funderar två sekunder till: att skapa material som bara syns i sök.
En intressant idé. Det de använder är Anteckningar och skapar innehåll där. Dock är det lite märkligt att när man går till Facebooksidan landar man på en sida där man uppmanas att prenumerera på deras nyhetsbrev via mail…
Äntligen! Testa med bland annat instagram!
Jo, så kan man ju tolka senaste tiden och sin egen roll i saker och ting…
Behöver inte sägas mer.
Varför inte? By proxy och Münchausen syndromet bygger på sociala interaktioner. Att fr a sociala medier självklart kommer att skapa incitament för den sjukdomen är inte konstigt. Men återigen – det är knappast internets fel.
Intervju med personen som just nu helt klart är en snackis. Jag saknar dock: hur gjorde de?