Som ni ser har Strandh DigitalPR både bytt namn och även de här länkkollarna byter därmed namn. Inriktningen är ungefär densamma och jag väljer att inte pressa ut saker dagligen utan när det känns relevant.
- Strandh DigitalPR omvärldskoll [2011/02/09]
- Bråket i Katrineholm: ”Bara bloggvalpar som klagar”
- När #journalisttroll hoppar bock. Om #kkgate och hur nätet gör journalistiken bättre | Malins tankar
- Korta klipp ”Kommunchef Edition”
- Kommunchefen, bloggen och nyhetsjournalistiken
- Frågorna till kommunchefen orsakade storm i bloggosfären – Katrineholm – kkuriren.se
- En härskare väcker misstankar
- Facebook gör det ännu bättre för företag
- Offentlighetsprincipen, journalistrollen och härskartekniker « Same Same But Different
- Journalistik i demokratins och öppenhetens namn…
- Now tell me again: you’re a social media expert because you call bullshit on other social media experts ? | Henriette Weber – the social web rockn’roll chick
- Mobilsurfandet raketökar
- SD: ”Trafikuppgifter ska lagras i Sverige”
- Tack Anna-Lena, välkomna Kristina, Canan, Catharina, Emma, Joakim, Suss och Anders.
- ”Häftigt att se hur den sprids”
- Mediabrillor á la Grotesco « Schmidts Optik
- Svar på frågor från Katrineholms Kuriren – Granskning av sociala medier
Tidigare länkar i #kkgate finns här.
Well… Katrineholms Kuriren visar sin syn på sociala medier och personer som använder dem. ”Bloggvalpar” johejsan. Undrar vad Thomas Mattson tycker om det epitetet…
Mycket mycket … mycket bra av @malincrona runt journalistiken i en ny tid. Läs!
Fredrik har kommenterat mängder av länkar runt hela historien och det är läsvärt minst sagt.
Ett annat perspektiv av #kkgate som är viktigt. Det är viktigt i den här frågan att se flera olika nivåer: publiceringen av frågorna, journalisternas sätt att sedan hantera det som ”härskarteknik”, diskussionen om sociala medier i kommuner och anställdas rätt att använda sociala medier under arbetstid.
Allvarligt – såna dumheter.
Katrineholms Kurirens ledare är otäck. Mycket otäck. Det är en bild av en journalistik som anser sig ha rätt att misstänkliggöra utan bevis, använda samma metoder som de själva anser ska rensas ut. Synen på sociala medier visar sig rejält: ”artificiella sociala kontakter” – inget är på riktigt enligt ledarskribenten.
Det är oerhört märklig artikel som andas personlig vendetta snarare än intresse för hur ny teknik förändrar.
Igår släppte Facebook sin nya siddesign och jag gick igenom funktionerna på JMW.se imorse.
Mycket mycket bra text om @kommunchef och om det hela runt Katrineholmskurirens ifrågasättande av hans arbete. Det här kommer inte sluta väl för någon men förhoppningsvis kan diskussionen ändå lyfta upp insikten om att journalistiken inte verkar klara av ett nytt sätt av intervjuoffer att diskutera saker.
Katrineholmskuriren gör märkliga saker. Jocke reagerar och det är viktigt att påpeka att det här handlar inte längre om sociala medier: det handlar om hur journalister väljer att hantera den öppenhet de själva gärna utnyttjar.
Bra av @redsoda. Låt det vara upp till kunden att avgöra om man fått vad man ville för pengarna.
Raket och raket men det är onekligen intressant att det faktiskt nu börjar synas en hockeyklubba. Intressant mätteknik att separera HTC-modellerna trots att de använder Android OS medan man sätter ihop alla Iphone-modeller. Det skulle varit mer intressant att titta på operativsystemen.
Vilka jävla dumheter om ni ursäktar min svenska…
Det händer saker på JMW. Och mer lär komma.
Jag är kluven. Det är flash, man har mixat ihop en massa ”interaktiva” saker (däribland att det faktiskt ringer i telefonen) men – så jäkla interaktivt är det inte: det är redan sett i Subservient Chicken, SVTs Hjälte och flera andra grejer. Det är … långt… Visst den sprids men kommer den egentligen göra sitt jobb? Vad vill den säga – att Oriflame gör att man blir TV-stjärna? Sen är det små irriterande fel: styltigheten i tv-inslaget, tönteriet i att produktplacera bilar och såna saker.
Det här är reklam som inte skapar action utan möjligen ett litet leende (särskilt för mig som får välja klänning att ha på mig).
Om det hela handlade om att lyfta fram de som säljer Oriflame – varför inte skapa ett interaktivt spel där du ska sälja som fan. Ett facebookspel som kan leva länge – samarbete med Zynga eller någon annan. Ta ut det i en app osv.
Det hade inte blivit speciellt dyrare än det här…
Det här är marknadsföring på riktigt. Så oerhört roligt!
@kommunchef har svarat och det är ett svar som är ett sant crowdsourcing-projekt. Mattias lever som han lär.