- 39 years of Super Bowl Commercials. | adland.tv
- Foursquare Enables First “Promoted” Venue And Badge Redemption Codes For The Super Bowl
- The Xoom Super Bowl Ad: 1984 Meets 2011
- Super Bowl Ads Live On at YouTube and Facebook
- Two New Features for Facebook Credits
- Google Adds 3 New Ways to Check In to Places, Including Automatically
- Gör internet till en mänsklig rättighet – Debatt – Expressen.se
- Internetadresser slut – nya på gång
- En Rapport om Twitter – men var är Nyheterna?
- Twitter census finds 91,000 users who tweet in Swedish | Media Culpa
- Lynx/Axe: Angels
- iPhone Controlled HTML5 Logo and Color Cube
- Ingen twitter-pippi bland svenskar
- Banksy FB Revolution
- At Flickr, Fending Off Rumors and Facebook
- Hacker Challenging Court Order to Surrender Computer Gear to Sony
Och ska man skriva om Super Bowl måste man ha @dabitch och @adland med.
4sq testar att köra icke-fysiska checkins i samband med Super Bowl. Intressant vinkel – du checkar in på en plats som inte är fysisk utan mer… kulturell? :)
Ok, om man vill vara riktigt sådär söka efter likheter så… men jag vet inte. Lite tris ad. Men lär bli omsnackad: det är ju SB
Någon frågade ”är det värt att en spot på Super Bowl kostar jävligt mycket” – och well: det är en del av Super Bowl. Och nu en del av sociala medierna så klart. Youtube kör Ad Blitz. Twitter och Merzedes kör Tweet Race…
Facebook fortsätter att utveckla sig mot att bli vår mikrobetalningstjänst nummer ett – och nu med gruppköpsfunktion a la Groupon och en kodsnutt som ska göra det oerhört enkelt att använda sina Facebook Credits.
Lite sist på pucken när det gäller check in-kulturen är Google trots att Latitude funnits länge. Är man Android-bestyckad så finns det ett antal intressanta additions: bland annat att man kan sätta ett antal platser där man blir automatiskt incheckad liksom att man kan få en pushnotifikation om att checka in där man är om man stannat upp.
Det spännande med Latitude är att den fungerar som en total tracker om man låter den vara på i bakgrunden: det är grundfunktionen som funnits ett tag. De additions som nu kommer bygger på den tanken istället för den mer framåtlutande idén som såväl Places, Gowalla och Foursquare använder.
Själv blir jag ändå ”oh nej, inte fyra grejer att checka in på”…
@manster gör ett upprop som onekligen lirar bra med tankar runt diskussionen om nätneutralitet: om man anser att människor har rätt till yttrandefrihet måste man också ge människor rätt till verktygen.
Tack och hej IPv4. Det är enligt Forbes slutet på internet som vi känner det: http://blogs.forbes.com/davidcarr/2011/02/04/the-end-of-the-internet-as-we-know-it/ men samtidigt början på något nytt. Läs också TIME http://newsfeed.time.com/2011/02/04/the-webs-well-goes-dry-ip-addresses-run-out-but-more-on-the-way/ och ZDnets rapportering: http://www.zdnet.com/blog/networking/don-8217t-panic-it-8217s-only-the-internet-running-out-of-addresses/656
@moonhouse har satt huvudet på spiken när det gäller den minst sagt ibland dubiösa undersökningen som Intellecta har gjort om svenskar på Twitter. Väl värd läsning.
Bra sammanfattning av @kullin men jag är fortfarande skeptisk mot siffrorna. Återkommer till det.
Add a noteDen kallas mer ”subtil” av BBH och Axe/Lync (http://www.resume.se/nyheter/2011/02/03/fallna-anglar-ersattare-vi/). Men – nä, det är väl samma extremt sunkiga koncept bara med lite helighet inblandad.
Det här är riktigt coolt.
Jag lär återkomma till census. Resultatet visar att min känsla av att metoden inte riktigt känns solid. Och nej, Tomas Zirn, de har använt sig av människor som valt att säga om en tweet är på svenska eller inte – inte språkigenkänning.
Banksy nu på Facebook. Det kommer bli intressant. //Edit: bytt länk. Tack Kristoffer.
Flickr kämpar för sin överlevnad samtidigt som Facebook är mer och mer den självklara platsen för människor att ladda upp sina bilder.
Domaren i fallet runt P3-jailbreak verkar inte riktigt förstå internet: hackaren åläggs att ta bort alla instanser av koden från internet….