- News Corp. to unveil iPad-only newspaper next week
- iPad News: Happy Birthday, iPad!
- The Real Reason No One Reads Privacy Policies [INFOGRAPHIC]
- As Egypt cracks down on protests, it shuts off the internet
- eHow Ditches User Accounts for Facebook Login
- Are Swedes Lousy At Blogger Outreach?
- Du sköna, nya cyberpunk-värld? | Skiften
- Sveriges bästa webbplatser 2010 utsedda | Smidigt
- Blogg – Sjöhistoriska
- Urval och adresshantering « internetstatistik.se
- Viral thinking – an ebook on how to maximize viral spread
- Politiker gör studiebesök hos Brit Stakston
- Svensk sjukvårds användning av sociala medier
- Försvarsmakten öppen remiss
- Telenor vill ha extra betalt för nätvideo
- No Right Brain Left Behind
- Försvaret ska twittra mera – DN.SE
Nästa vecka blir intressant. Newscorp släpper The Daily och väldigt många mediehus håller andan: kommer det fungera och är ipaden räddningen för framtidens tidningar?
Ett år sedan iPad släpptes och när jag sitter på tåget ner mot Stockholm så är det för en dag där bara paddan ska vara min digitala arbetshäst. Tittar jag mig runt i tåget så är det kanske två – tre synliga paddor förutom min men oerhört många laptops. Själv spenderade jag en halvtimme eller så av kvällen att tänka till vilka dokument jag kan behöva idag, flyttade dem till Dropbox, tänkte igenom arbetsuppgifterna för att vara säker på att inte plötsligt behöva jobba i någon applikation som inte finns på ipaden. Så nej, oavsett hur man vänder och vrider på det så är inte laptopen utbytbar mot ipaden.
Jag blir mest fascinerad att någon orkat mäta 1000 websidors TOS.
Den extra aspekten på att en avstängning av internet inte hjälper en regering under press som den egyptiska – utan äve stjälper landets inkomster genom att företagen är beroende av nätåtkomst.
Inte speciellt smart av eHow. Facebook Connect är smart och att kunna utnyttja Facebooks Open Graph effektivt – men som webbplatsägare bör man ge alternativ för sina användare. Sociala grafer är inte statiska utan bygger också på den kontext de finns i, och eHow är inte samma kontext som Facebook. Det här är verkligen inte ett sätt att rekommendera.
Så oerhört bra av Doktorn. Problemet är nog också att det finns oerhört dåliga verktyg för att hitta ”rätt” bloggar. Och att bloggar är dåliga på att berätta att de är intresserade av att bli pitchade på.
Ja. Onekligen lever vi i en spännande tid. I en diskussion relaterade Erik till @annika och hennes bok CoMa. Läs den om ni inte gjort det.
Sociala medier har fått sitt genomslag på webbsidorna. Intressant uttalande som onekligen gör att man känner att det nu faktiskt hänt.
Kul att se att fler och fler använder sig av bloggen som innehållplattform. Själv är jag nyfiken vad skribenten ”Vraket” kommer att skriva :)
Japp. Nördigt men oh så nyttig info.
Kristofer, som tidigare jobbade på JMW och som jag haft kontakt med sedan många år innan det har skrivit en bok om viralt tänkande. Jag har haft äran att läsa tidiga utkast och fått ge input till den. Mitt råd är att ladda ner, läsa och plocka in hans kunnande i din kunskapsmix.
Det här är rätt så cool :)
Hälsa 2.0 även i Sverige. Frågan är om de genomreglerade och hierarkiskt uppbyggda landstingen kan klara av att använda sociala medier på ett sätt som gör att det blir både effektivt och för patienterna ett relevant sätt.
Hela policyn för Försvarmaktens sociala medieanvändande upplagt i en WordPress.com-blogg. Intressant grepp. Undrar om de betalat för att slippa reklamen :)
Den ena stolligheten efter den andra från mobiloperatörerna. Ja, det kostar pengar och bandbredd. Kanske är det dags att också fråga kunderna hur de vill betala? Själv är jag fascinerad att man fortfarande har mage att ta såna oerhörda avgifter för samtalstid och sms – hygienfaktorer.
Så oerhört coolt tänkt. Jag vet att en massa smartskallar tänker runt skolan just nu – det här kan vara något att kopiera.
Det är nu det händer och nu det verkligen börjar att bli svårt att hantera och jobba med sociala medier för offentliga organisationer och företag. Tillåtande innebär också ansvar att skapa ramverk för de anställda – en trygghet i att kunna vara aktiva utan att det få bakslag.