- How Social Media Will Impact The Future of Brands
- 10 Indicators Your Business Should Rethink Its Twitter Strategy « Measuring Online Influence: The Official Klout Blog
- Jamal Dajani: Tunisia: Social Justice or Social Media?
- 10 Reasons Your Content Marketing Stinks and How to Fix It
- Pay for Your Starbucks Addiction by Waving Your Cellphone
- 1.78 Million Facebook Users May Die in 2011
- How Engaged is Your Brand? Study Says, “Not So Much”
- Single-Name Social Media Handles Are Totems in the Tech World
- Restaurants Reach Customers With Social Media
- Folkräkning på Twitter!
- Are We Obsessed with Facebook?
- Världsbäst på digital reklam
- Can Klout Actually Measure Real-Life Clout? (TCTV)
- AIDA Transformed By Digital Media. What Does It Mean To Your Brand Communication? — Blog of Ronnestam
- DropBox – Lagra – Box – Bredbandsbolaget
- Who owns Facebook?
- Beyond Kinect: Microsoft's vision for next-gen interfaces
- Official Google Blog: An update from the Chairman
Social branding börjar nu röra på sig (äntligen) och det här är en matig artikel om hur framtidens varumärken faktiskt måste se sig själva och hur man hanterar sig själva på ett annat sätt. Nedan finns flera exempel där just varumärket nu diskuteras utifrån ett sociala medieperspektiv.
En del bra punkter men hela listan känns som en förklaring till både punkt 7 och punkt tio…
Det som kallas Facebookrevolutionen anser Jamal Dajani är något annat. Och går på samma linje som Malcolm Gladwell i sin kritiska artikel i höstas: http://www.newyorker.com/reporting/2010/10/04/101004fa_fact_gladwell. Problemet med båda är att de väljer att se sociala medier som skapare av rörelse snarare än verktyg för att bära innehåll.
Bra läsning och tio punkter som inte bara handlar om sociala medier utan om all innehållsproduktion.
micropayments. mobilen som hubben för också dina småinköp: applikationer för small indulgencies
Frågan är viktig men Austin Carr utnyttjar den för att ifrågasätta Facebooks statistik över aktiva användare. Märklig artikel.
Fortfarande. Varför är det så? Mitt svar är att man för ofta ser sociala media som ännu en plattform att marknadsföra sig på ett traditionellt megafonartat sätt. Konversationen är inte medräknad.
Viktigt med handles – och alla handles har ofta en historia. Kolla ditt på http://namechk.com/
Det lokala, det fysiska och det digitala smälter samman. Det mest intressanta i den här artikeln är det faktum att företag väljer att satsa på egna appar för att göra det här – eftersom de upplever att de generella applikationerna inte har det som de behöver: att interaktionen är för liten. Säkert ett smart sätt men också farligt eftersom det fragmentariserar ännu mer och man skapar sin egen silo.
Det här är ett oerhört ambitiöst projekt som både innehåller crowdsourcing och en smula galenskap. Allt på grund av att Twitters själva uppbyggnad gör det svårt att faktiskt veta hur många svenskar som använder Twitter (gissar att inte twitter vet det ens).
Whatever. Jag erkänner – jag är beroende.
Kul och extra kul att Farfar fortfarande är med på listorna – snacka om att nästintill vara lite ghostvarning på den byrån
Kolla videon och fundera över Klout och liknande tjänster. Det finns ett problem med att vi överlåter mer och mer åt algoritmer och automatisk filtrering.
Ronnestam sammanställer saker bra. AIDA är inte dött men måste förändras. Själv gillar jag att tänka ett T i början (gamla Kairos-t) för Targetting.
Gud så klantigt!
Mark Zuckerberg är god för 12 miljarder…dollar. Och Bono (!) äger 1,5% i Facebook…
Sjukt spännande artikel om nästa generationens GUI.
Eric Schmidt blir ordförande i bolaget och Larry Page blir ny VD!