- Top 48 ads that would never be allowed today
- Washington Post Co. Launches Facebook-Exclusive Ad Agency | ClickZ
- Om Flashback och journalistiken
- Dissidenter ska få en fristad på nätet
- Twitter Gets Sued For Letting Famous People Interact Online
- Ansvarig Digitala Medier Unionen
- Skvallra och tjäna 10.000:-
- Facebook är VLT och Twitter är DN
- Kundens beslutsresa. Ny modell.
- Hemtex måste sona sina underlåtenhetssynder
- Can Klout Actually Measure Real-Life Clout? (TCTV)
- Jonas Thente: Facebook med nya ögon.
- Four Lessons From Evernote’s First Week On The Mac App Store
- Föreläsningar online
- Should the SEC Force Facebook to go public after Goldman's pulled US offering? – The Curious Capitalist – TIME.com
- Blogghoran
- Se upp till varandra med lookup.to
- Digitala och analoga värderingar måste mötas
- 14 Year Old Develops Top iPhone App; Dethrones Angry Birds — Tech Cocktail
- StarCraft 2 – när dataspel blir mer sociala än någonsin
Alla reklamhatare kanske ska inse att vi faktiskt utvecklats en del…
Onekligen en märklig utveckling när Wash Post startar byrå som bara ska jobba med varumärken på Facebook. Inte sina egna utan som vilken annan digital byrå som helst. Bra eller dåligt? Juryn är lite ute på den ännu…
Eftertänksamt och pinpointat. Det är sällan varken eller. Själv funderar jag just nu mycket på faran med att våra filter bygger på våra sociala nätverk vilket kan leda till en smalare och sämre världsbild
Är det verkligen att modernisera när man startar en blogg? Idag 2011? Bra initiativ men är det inte dags att vi släpper åtminstone bloggen som ett generellt tecken på förnyelse?
Amerikansk patenträtt är uppåt väggarna. Så enkelt är det.
Det är inte så att jag direkt vill promota just den här tjänsten men den är ett bra exempel på vad som håller på att hända: alla organisationer har vaknat till och tittar nu på hur det digitala ska hanteras.
Det finns egentligen två problem: många separerar digitalt gentemot annat kommunikationsarbete – det är fortfarande något vid sidan av, en addition till annat. Vissa kanske tycker att utdefinieringen handlar om att verkligen lägga vikt vid mediet men jag oroar mig för att en sån person ofta hamnar längre ner i hierarkin på marknadsavdelningen. För inte har man väl någon Ansvarig för Tryckta Medier?
Och samtidigt väljer ex.vis Unionen att kräva 3 års erfarenhet av arbete med digitala medier? Well – visserligen är det digitala mer än sociala medier men när det gäller det sistnämnda så är det nästintill omöjligt att hitta någon som jobbat med sociala medier så länge. Det är några få av oss som spenderat de senaste tre åren med att pyssla med det mer eller mindre professionellt.
Mina vänner på Miami har gjort det igen: en smart kampanj. Särskilt eftersom ett par fackförbund fått spel och orerar om att det är förfärligt: då har man ju verkligen lyckats… Facket arbetarnas vän eller? ;)
En mycket intressant jämförelse runt det jag numera kallar de två stora SoMe-hubbarna. Får återkomma med ett blogginlägg om hur jag tänker runt det nya landskap som nu håller på att sätta sig på webben.
Bra sammanfattning av den stora förändring vi måste gå igenom och gått igenom de senaste åren: nu måste vi bara få alla att fatta det. Svårt för gamla marknadschefer att förstå det – och svårt för de unga som lär sig det gamla sättet att tänka.
Det är såna här lines som gör Carin till Sveriges svar på Bob Garfield: ”Klirrar det inte i dagskassan samma dag som kampanjen sätter igång, är den misslyckad. ”Bättre att sätta upp en extraprissplash”.” :)
Kolla videon och fundera över Klout och liknande tjänster. Det finns ett problem med att vi överlåter mer och mer åt algoritmer och automatisk filtrering.
Thente som genom åren varit en surkart gentemot sociala medier har fått upp ögonen för möjligheterna. Roande på flera plan är den här krönikan.
Evernotes VD går igenom hur Mac Appstore skapat ett moment för företaget. Och en diskussion runt webapps kontra native apps när det gäller framtiden.
@svardhagen skriver om att föreläsa online. Det är en utmaning på många sätt och Jan lyfter här fram de positiva delarna: att de som är med via distans kan känna det lättare att ställa frågor genom att man inte deltar i rummet och därmed underkastas diverse sociala regler. Som föreläsare kan jag dock känna att det kan saknas något – särskilt de gånger jag kört föreläsning där bara min preso och min röst sänds ut. För mig är två saker viktiga: att jag kan röra mig och på så sätt skapa dynamik i det jag säger respektive att jag ofta ”väljer ut” ett par personer som får bli en sorts hubbar som jag ”pratar med” – utan att för den skull inte se alla åhörare (eftersom jag har ett uselt namnminne men ett riktigt bra ansiktsminne innebar det här att jag ibland kunnat hälsa på folk som om jag kände dem medan det var personer jag haft som åhörare).
Jag tror att vi måste utveckla föreläsandet online – både realtid och hur man gör för att göra bra föreläsningar som long tail. Slideshare kan numera addera ljud och film till sin tjänst och flera andra liknande tjänster dyker upp: inriktade inte bara på film eller bara på dokument utan på hela kunskapsdelningen.
Tvinga Facebook till en ipo? Göra Facebook till en Teliaaktie? Intressant artikel.
Det här är så jävla roligt! @karinadelskold är kanske den roligaste kvinnan i Sverige. ’Om jag inte haft så lite pengar hade jag köpt två eller flera av henne. Och jag gillar henne så mycket att jag har henne under huvudkudden’… ;)
Jag gillar också Teds nya: positivt. Glöm inte heller att göra samma sak på LinkedIn för de som du gillar att arbeta med ex.
Mycket bra postning av @britstakston som verkligen pinpointar frågor som jag mötte i min föreläsning för Västerås stift idag. Internet är en kniv helt enkelt.
Fascinerande historia minst sagt.
Jag säger bara. Läs. Eller spar den tills du verkligen ha tid – @joinsimon har gjort en gigantisk postning om socialt spelande.