- Get Ready to watch LeWeb live | LeWeb'10
- Facebook dubbelt så stort som Aftonbladet.se
- Twitter by the Numbers
- iPad och den svenska mediebranschens våta dröm
- Some Internet-Use Tracking Firms to Reveal What They Know – WSJ.com
- Facebook’s big move to Madison Avenue
- For DecorMyEyes, Bad Publicity Is a Good Thing
- Facebook Testing New Registration Social Plugin
- Social Networking: The Future
- Facebook profiles are getting a new look – going live tomorrow [Screenshot]
Man kan se det mesta från LeWeb livestreamat om man som jag inte lyckades att ta mig dit. Next year ffs.
@nikkelin har tittat på Google Trends och noterar att Facebooks andel av besökare är dubbelt så stor som aftonbladet.ses. I Sverige. Själv noterade jag hur Facebook gick om aftonbladet.se redan i maj förrförra året: https://digitalpr.se/2009/05/05/facebook-storre-an-aftonbladetse/
Facebook är mainstream, Facebook är inget som man kan undvika längre.
Men vi vet ännu inte hur många som använder Twitter – egentligen.
inget att kommentera. Det här är fan obligatorisk läsning för alla som har intresse av framtidens medieutveckling.
I en tid när datadriven marknadsföring blir vanligare och vanligare skapas ett problem med transparensen. Open Data Partnership är intressant eftersom det innebär att en del av de konkurrensfördelar data mining skapar för företagen. Men nödvändigt för att utvecklingen ska kunna fortsätta.
Facebook tänker spela reklamspelet fullt ut. Sannerligen ett mycket signifikativt ställe att fixa ett kontor på. Nätet är på riktigt.
Jag kan fortfarande inte förstå varför man gör det men det är också en djupdykning (en lång en) ner i konsumentsupportens darkland…
Facebook testar ett nytt auktoriseringssätt för externa sajter. Smart intrikat och helt i enlighet med Facebooks koncept att låta den sociala grafen följa med användarna.
Ja och kanske. Intressanta trendprognoser från Mark Suster är det onekligen. Inget som nödvändigtvis är nytt utan det är saker som vi pratat om relativt länge – och nej, jag tror inte att Facebook har ”vunnit” men Facebook kommer att vara vår grundläggande plattform i överskådlig framtid om de lyckas att balansera såväl företag som individen.
Så var det dags igen – alla kommer att bli upprörda över en ny design på profilsidorna.