Att ge användarna tillgång till sin sida totalt – är det sociala medier?
Jag funderar över om det här är helt fantastiskt tänkt eller en total fail.
Jag hittar det nya företaget Ayond som följer mig på Twitter:
och kikar nyfiket på deras sida. Och kommer till en väldigt – clean – Google Sites-sida.
Jag är ju galen så jag väljer att logga in och kommer då till hur den ändras av folk.
Jag vet inte men det känns lite udda: antingen är det riktigt modigt eller så börjar åtminstone jag fundera över expertisen bakom. För om jag nu skulle vilja ha kontakt med företaget så vill jag gärna veta lite mer. Kanske också, om jag dyker in på domännamnet, att ha en länk till deras närvaro på andra ställen. Skulle nog gärna vilja veta vad de gjort tidigare – om de är värda att ta kontakt med för olika jobb.
Det vet jag inte nu. Det är ju lite tråkigt. Eller så är det något gerillajox.
Jag tror det är viktigare och viktigare att vi i reklambranschen slutar vara skomakarens barn och se till att jobba med vår egen synlighet. Och jag ska inte säga att jag är bäst på det på något sätt – men mer och mer handlar strategiska val om att ”walk the talk”.