Strandh DigitalPR omvärldskoll [2010/11/29]

  1. The Decline and Fall of E-Mail – Cringely on technology
  2. Cringely upplever att mailen förlorar sitt värde som plattform till Facebook och andra mer integrerade plattformar. Kanske. Å andra sidan: Facebook har antagligen sett till att mailen kommer att fortleva ett bra tag till med sin nyordning.

  3. Skype Video Chat Coming to Facebook?
  4. Allt snurrar runt Facebook. Alla vill leka med den som har mest kompisar.

  5. Mediebarn | Häng med på nätet
  6. Bra initiativ.

  7. En glad skit eller Twitter FTW | Camellia Sinensis
  8. Underbar historia som visar både hur realtidskonversationen runt tablåprogram fungerar och hur viktigt det är för exempelvis ”kändisar” att ta sig tid att svara på tweets – och se till att ha kontroll över sina egna konton.

  9. Vad svenska företag twittrar om
  10. Hans pysslar vidare och går från klarhet till klarhet.

  11. The Social Formula For Small Business Owners
  12. Bra post av Ronnestam. Jag skulle nog lägga till några saker: Pixlr är oerhört kraftfullt när det gäller bilder. Och Ning kostar numera pengar att använda på något vettigt sätt. Köp flera domäner – alla runtom varumärket. Och jag skulle vilja säga att det viktigaste handlar nog om att inte fastna i tekniken oavsett vilka plattformar man väljer. Time is money. Att få till det totala gratis-läget kräver ofta ganska mycket tid.

  13. Klartecken för chatt-metod i barn- och ungdomsförhör – Aktuellt – www.polisen.se
  14. Mycket smart. Att chatta är en självklar metod för unga.

  15. Can Anything Stop The Facebook Juggernaut?
  16. Jon Evans kräks lite på Facebook.Det han missar är att Facebooks storhet handlar om att utnyttja det sociala spelet, de sociala länkarna mellan människor. Sen blir insatserna högre och högre – Facebooks fall blir större om de trampar snett.
    Jag kan inte låta bli att också roat se hur många early adopters idogt försöker hålla kvar vid synen att såväl Google och Twitter fortfarande är lite underdogs. Det är de inte. Twitter håller på att utveckla sig till att bli nästan värre än Facebook – där promoted tweets skapar en helt annan tjänst.

  17. Därför blev Sverigedemokraterna slagna på Google
  18. @bisonblog skriver i DN om Sverigedemokraterna.de och hur det är ett exempel på ett udda sätt att driva opinion. Jag tycker det är intressant men fortfarande saknar jag en etisk diskussion.

  19. Vinterminglet 2011 | Officiell webbplats för Vinterminglet den 19:e februari 2011
  20. På sommaren SSWC. På vintern SSMX. Do like.

  21. Sverigedemokraterna.de – sammanfattning och överlämning
  22. Nikke sammanfattar och här finns det föredrag han höll i veckan om sverigedemokraterna.de och där också upphovsmannen presenteras. Expo tar nu över och fortsätter att driva sajten.

  23. Streetview-bilden på livet
  24. Street viewbilder känns som om det verkligen sätter livet i centrum. Den här bilden är oerhört häftig på det sättet.

  25. "Det gäller att vara bäst"
  26. Coolt inslag med Nikke om Sverigedemokraterna.de.

  27. Facebook | Ica Kvantum Kupolen Borlänge
  28. Jag tycker det här är kul. Det är ingen jättebudget bakom, inga smarta strategier utan engagemang. Hittade sidan genom att jag såg det här http://instagr.am/p/V3Wh/ och noterade att min tanke om att det analoga och det digitala mer och mer smälter samman faktiskt blir mer och mer överbevisad.

  29. » Why I’m suing Mike Arrington Calacanis.com
  30. Det bråkas lite i A-listegänget. Calacanis är känd som en inte helt lätt person att hantera – och Arrington är inte långt efter. Det visar också att sociala mediekonferenser, startupkonferenser och liknande är real business.

  31. Social Business Means Redefining What Business Is
  32. En sorts kortversion av vad Brian Solis skriver i sina senaste postningar om social business och i grunden det som jag och @britstakston sagt sen flera år: sociala medier handlar inte om ännu ett sätt att marknadsföra – det handlar om ett förändrat beteende, förändrad kultur och ny metodik för företagen i stort. Ett nytt tänkande helt enkelt.

  33. Är du social i medierna?
  34. Det här är mycket intressant eftersom det känns som det diskuterats redan förut – men att det nu kommer en ny våg av användare som tolkar terminologin och metodiken inom sociala medier. Jag tycker inte att Per har rätt – framförallt när det gäller Twitter så har tjänsten förändrats till att vara mycket mer än bara en pratkanal.