- Om att pitcha en blogg – tips för det lilla förlaget
- Microsoft och sin byrå JMW stolta vinnare av: Hur social är du… – MyNewsdesk
- variety.com – Quantcast Audience Profile
- Twitter Blog: Twitter + Ping = Discovering More Music
- New Myspace
- An Open Letter to Wired Magazine
- TrendTV.se » Program 14 – Produkter som behöver reklam har något fel i sig.
- Are Analysts the New Media?
- Twitter / @JohanHedberg: Noterar att Lady Gaga's "B …
- Facebook "Mentions" Feature Shows What Friends Are Talking About
- RIP Ask.com: Web Search is Over at Ask
- YouTube – Lovely Monday Qreate by Maliin Stoor
- Lovely Monday byholst
- Googles karta visade att landremsa i Costa Rica tillhörde Nicaragua – då invaderades man
- Press på boende om sund livsstil
Bra genomgång av Niclas om att pitcha på en blogg. Kunde inte sagt det bättre själv :)
Extremt coolt!
Det här med paywalls verkar ju fungera väldigt bra… Variety har tappat en del… (tipstack @mpawlo)
Så dags nu… förstår inte varför Apple inte såg till att ha de här samarbetena igång när de lanserade Ping? Trodde de att de var större och starkare än det visade sig?
Kan Myspace göra en comeback? Jag tvivlar – tror det handlar om mycket mer än UI. (tipstack @mpawlo)
Sitter och förbereder en kort grej om state of the digital media typ och hamnar på den här bloggen. Visst Wired kan skita i det men det är ändå ett bra exempel på hur vi som användare går mot att vara producerande konsumenter – att säga ifrån och göra det offentligt. Oavsett vad så kommer den här texten att finnas i den stora Texten (för att låna Nicklas Lundblads briljanta metafor om internet) och påverka synen på Wired.
Jag skulle säga att @trendspanaren gör ett fint litet länkbete här men att i grunden så är det en väl snäv relativisering av marknadsföring kontra produkt. Utan reklam – hur ska du då veta att något finns?
Är Constellation en me too-analysfirma eller är det 2.0? Bra text som sätter punkten på nästa ”bubbla” – analys- och researchfirmor. Och de problem som de står inför; och som jag kan säga – de problem som en analysfirma kommer få i en hetare konkurrens som kräver smartare kurvtagningar och effektivare affär. (tipstack till @stenbeck)
Det är sanslöst.
Det här är sannerligen riktigt coolt och faktiskt väntat – än en gång väljer Facebook att utnyttja den sociala grafen för att strukturera vad dina vänner pratar om – precis som att Facebook också implementerat webbsökningar i sökträffarna. Facebook håller på att bli internet. Nästa steg måste bli en ganska rejäl förändring av GUI.
Ask väljer att lägga ner algoritmisk sökning och endast satsa på att bli en social Q&A. Jag tycker det är rätt intressant eftersom vi ser hur mer och mer blir socialt och styrt av våra sociala kontakter snarare än de mer matematiska algortimerna. De senare blir mindre och mindre relevanta ju bättre sökmotorsoptimeringen blir.
Maliin är stentuff. Och från Dalarna. Såklart.
Elin är cool. Och från Dalarna. Såklart.
Google har fått en sån makt att ett fel i någon av deras tjänster skapar fara för väpnad konflikt. Lite otäckt faktiskt.
Intressant utifrån det faktum att vi betalar mer och mer för vårt boende av vår totala inkomst vilket innebär att det blir en högre medvetandegrad och vi ställer högre krav på att det ska ge ett mervärde. Det intressanta är också att det skapar divergerade boenden där människor kommer att klumpa ihop dig utifrån gemensamma värderingar snarare än socioekonomiska parametrar – valet av boende blir primärt utifrån att kunna leva det värderingsmässiga liv man vill snarare än att bo nära.