- Jag ? Google Reader
- The Dawn of the Social Consumer
- 10 ‘mind blowing’ social gaming stats / we are social
- Personlig coaching i Webbstrategi – från ABBA till ABB – Företagskanalen – E24
- Den analoga klyftan
- Flöden jag gärna missbrukar
- Resumé: Betalmuren kan vara lönsam
- zenit – skoevent
- Fyllefilter
- Jag outar mitt missbruk
- Swedish Institute – Swedish-Arabic conference on Social media and Social entreprenurship
- Real Scandinavian
- Headweb öppnar videobutik på Facebook
- Papperstidningen spås dö i Sverige 2025
- Polisanmält hopp var pr-trick
- "TV4 har fått floppfrossa" – Dagens Media
- Expressen liknar Arkelstens utseende vid Gollums
- Så tjänar Google miljarder på dig
Lejon också.
Här i Sverige har H&M satsat på rabatt för den som checkar in. Även på butiken i Kupolen här i Borlänge. Det här är en lång och bra text om social consumer och s-commerce.
social gaming är stort. stort…
Ungefär det som jag jobbat med i flera olika projekt det senaste året :)
Så rätt och så bra. Det problematiseras alltid när det handlar om ett tekniksprång och det är ”synd” om de som inte vill/kan vara med. Men åt det andra hållet så sällan att det diskuteras – eftersom det är det vana och det som anses vara ”rätt”.
Vad är en bal på slottet? Jag fick inte vara med :)
många bud om paywalls är lönsamma. I längden är nog ändå de flesta överens om att det måste till något annat än att stänga in saker. Allt finns fritt – finns få incitament i att läsa nyheter bakom en paywall.
Måste bara tipsa om den coola design som Maliin gjort för Ejendals. Helt analogt, helt annorlunda mot allt jag pysslar med – och det fascinerar mig i sitt helhetstänkande
Ok. Det här är faktiskt lite roligt i ljuset av alla som pratat om fyllefilter på mail, twitter och Facebook :)
Läser det här när jag gått in för att försöka att rensa upp och ordna till i min Google Reader… Dags för ett tolvstegsprogram för oss som inte lyckas att använda de filtreringar som faktiskt finns…
Har funderat varför en hög med folk i mitt flöde plötsligt åkt till Egypten. Nu vet jag. Coolt.
Gettyimages samarbetar med Flickr för en tävling med användargenererade bilder. Det är en oerhört cool idé. Smart av Yahoo!/Flickr att skapa lite höjd för sin tjänst och förhoppningsvis har man sett till att också köpa sig lite spridning.
Nu börjar företag förstå att Facebook kan direktkonvertera sälj. Bra där Headweb.
Jag tror det kan gå ännu fortare snarare…
Men alltså… Det här har ju Red Bull hållit på med i många år. Knappast nyskapande.
Det dom Widell glömmer bort är att tio år är en generation i tv-världen. De som såg Robinson förra gången är nu föräldrar, de som då var för unga för ”förnedrings-tv” är idag stora nog att bestämma själva. Det som glöms bort är att bra format överlever år från år. Det är ett faktum och bygger på att de som sett det förut ser det igen för att jämföra, och de som ser det för första gången upplever det som nytt och fräscht. Widell faller här på den kända gamla snubbeltråden: att generalisera utifrån sin egen mediekonsumtion.
Och så säger tradmedia att bloggar mest består av näthat?
Titta in hos svenska Google.