Kategorier
Kommenterat

Strandh DigitalPR omvärldskoll [2010/10/31]

  1. Toward a Grand Unified Theory of n00bs
  2. Mycket bra text. Tuggmotstånd.

  3. Antal svenskar på Twitter
  4. Själv börjar jag fundera över varför vi hela tiden jagar kvantiteter fortfarande. Det intressanta är – får vi effekt av twittrandet? Om inte – varför inte? Uppenbarligen har man då missat att jobba med synlighet, med innehåll och att faktiskt själv vara relevant. Om vi får det – spelar antalet twittrande svenskar någon roll?

  5. Cannes Lions luddar till kreativiteten igen
  6. Bra noterat av Per.

  7. Cohn & Wolfes dundertabbe – avslöjade kunder i festinbjudan
  8. Bevisar behovet av en ganska klar policy för hur man gör mailutskick. Det här är oerhört vanligt när det gäller såväl företag som organisationer. BCC is your best friend.

  9. Resumé: If låter kunderna sköta marknadsföringen
  10. Jag funderar mest över incitamenten att faktiskt ringa en person. Styrkan ligger i att det finns personer som ställt upp – det är en endorsement nog. Tror nog att de flesta drar sig för att ringa någon vilt främmande privatperson för att fråga om försäkringar. Kampanjen är smart men mer PR än reell ambassadörskampanj.

  11. The incredible growth of the Internet since 2000
  12. Galna siffror. Det är verkligen dags för beslutsfattare att inse att internet är det viktigaste att hantera – allt utgår inom kort från det digitala.

  13. Is Goo.gl really the fastest URL shortener? (chart)
  14. Intressant jämförelse av öppna URL-förkortare när det gäller snabbhet och stabilitet. Det intressanta i nästa steg är att jämföra features där bit.ly enligt min åsikt fortfarande har ett försprång.

  15. We'll Always Have Blogging
  16. Mycket bra skrivet om företags bloggande: ”Now the challenge is for us to determine how best to supply a stream of story-like content and integrate that into everything we do so that the blog is not another site that’s competing for attention, but one that is strategically integrated into many other efforts.”

  17. Informationssamhällets klasskamp
  18. Johnny sätter fingret på de dumheter som vissa svenska mediemänniskor visar: för att behålla sin egen exklusiva makt att vara en sändande klass är man beredd att köpslå med yttrandefrihet och rätten att vara anonym. Det är samma sak som med maskeringsförbudet – konsekvensanalysen fattas och perspektivet är så oerhört snävt hos Gardell, Birro, Pascalidou och andra. En otäck utveckling som helt klart underminerar vår demokrati.

  19. BBC News – Has Belfast film-maker found time travel evidence?
  20. Eller så visar det Chaplins briljans dom filmskapare och visionär.

  21. I Know the Truth, So Don’t Bother Me With Facts – TIME Healthland
  22. Det här är ett problem i och med att vi alla blir publicister – vår inriktning i att gärna tro det som är komprometterande, konspiratoriskt och går tvärtemot det som ”staten” säger. Se exempelvis på de många falska Zlatan-Twitterkonton som lurar företrädesvis italiensk fotbollspress (som @kullin hittat och skrivit om) liksom många gånger där farten förblindar och sanningar skapas av rykten.

  23. Online-världar ny miljardekonomi
  24. Att virtual goods är en framtida (och redan) en viktig inkomstkälla är inget nytt. Problemet med den här artikeln är att man missar att den utvecklingen fr a sker i spel som inte bygger på virtuella världar utan de mer enkla spelen som Zynga driver.

  25. Talmannen varnar andra riksdagsledamöter
  26. Det mest spektakulära är att Per Westberg helt klart medvetet använder Facebook för att sända en ganska viktig signal och räknar med att det kommer att tas upp av medierna.

  27. Så använder du din Linkedin-profil effektivt
  28. Själv får jag flera propåer om jobb via LinkedIn. Det här är nästa stora grej i Sverige var så säkra.

  29. Facebook-mamma dödade baby
  30. Om hon är mamma till Facebook borde Facebook nu vara dött alltså. Allvarligt SvD – bättre kan ni väl än att börja göra kvällspressrubbar…