- Toward a Grand Unified Theory of n00bs
- Antal svenskar på Twitter
- Cannes Lions luddar till kreativiteten igen
- Cohn & Wolfes dundertabbe – avslöjade kunder i festinbjudan
- Resumé: If låter kunderna sköta marknadsföringen
- The incredible growth of the Internet since 2000
- Is Goo.gl really the fastest URL shortener? (chart)
- We'll Always Have Blogging
- Informationssamhällets klasskamp
- BBC News – Has Belfast film-maker found time travel evidence?
- I Know the Truth, So Don’t Bother Me With Facts – TIME Healthland
- Online-världar ny miljardekonomi
- Talmannen varnar andra riksdagsledamöter
- Så använder du din Linkedin-profil effektivt
- Facebook-mamma dödade baby
Mycket bra text. Tuggmotstånd.
Själv börjar jag fundera över varför vi hela tiden jagar kvantiteter fortfarande. Det intressanta är – får vi effekt av twittrandet? Om inte – varför inte? Uppenbarligen har man då missat att jobba med synlighet, med innehåll och att faktiskt själv vara relevant. Om vi får det – spelar antalet twittrande svenskar någon roll?
Bra noterat av Per.
Bevisar behovet av en ganska klar policy för hur man gör mailutskick. Det här är oerhört vanligt när det gäller såväl företag som organisationer. BCC is your best friend.
Jag funderar mest över incitamenten att faktiskt ringa en person. Styrkan ligger i att det finns personer som ställt upp – det är en endorsement nog. Tror nog att de flesta drar sig för att ringa någon vilt främmande privatperson för att fråga om försäkringar. Kampanjen är smart men mer PR än reell ambassadörskampanj.
Galna siffror. Det är verkligen dags för beslutsfattare att inse att internet är det viktigaste att hantera – allt utgår inom kort från det digitala.
Intressant jämförelse av öppna URL-förkortare när det gäller snabbhet och stabilitet. Det intressanta i nästa steg är att jämföra features där bit.ly enligt min åsikt fortfarande har ett försprång.
Mycket bra skrivet om företags bloggande: ”Now the challenge is for us to determine how best to supply a stream of story-like content and integrate that into everything we do so that the blog is not another site that’s competing for attention, but one that is strategically integrated into many other efforts.”
Johnny sätter fingret på de dumheter som vissa svenska mediemänniskor visar: för att behålla sin egen exklusiva makt att vara en sändande klass är man beredd att köpslå med yttrandefrihet och rätten att vara anonym. Det är samma sak som med maskeringsförbudet – konsekvensanalysen fattas och perspektivet är så oerhört snävt hos Gardell, Birro, Pascalidou och andra. En otäck utveckling som helt klart underminerar vår demokrati.
Eller så visar det Chaplins briljans dom filmskapare och visionär.
Det här är ett problem i och med att vi alla blir publicister – vår inriktning i att gärna tro det som är komprometterande, konspiratoriskt och går tvärtemot det som ”staten” säger. Se exempelvis på de många falska Zlatan-Twitterkonton som lurar företrädesvis italiensk fotbollspress (som @kullin hittat och skrivit om) liksom många gånger där farten förblindar och sanningar skapas av rykten.
Att virtual goods är en framtida (och redan) en viktig inkomstkälla är inget nytt. Problemet med den här artikeln är att man missar att den utvecklingen fr a sker i spel som inte bygger på virtuella världar utan de mer enkla spelen som Zynga driver.
Det mest spektakulära är att Per Westberg helt klart medvetet använder Facebook för att sända en ganska viktig signal och räknar med att det kommer att tas upp av medierna.
Själv får jag flera propåer om jobb via LinkedIn. Det här är nästa stora grej i Sverige var så säkra.
Om hon är mamma till Facebook borde Facebook nu vara dött alltså. Allvarligt SvD – bättre kan ni väl än att börja göra kvällspressrubbar…