- Ask the Wise Guy: Trending Marketing Techniques
- How Social or (Un)Social are CEOs?
- A radical pessimist's guide to the next 10 years
- Twitter Events Now a Priority; Is the Hashtag Dead?
- Internet Advertising Achieves Record Revenue Growth
- Where Are the Boundaries Between Social Media, PR and SEO?
- Google Vs Facebook: A Battle Of Colossal Proportions [Infographic]
- 10 Social Media Mistakes We Bet You're Making
- Being Eric Schmidt (On Facebook)
- Varför magasinbranschen kan gå en ljus framtid till mötes
- 3 years. 45,000 photos. 1 cool time-lapse video.
- Will You Be Blogging for Blog Action Day?
Well. Knappast något som gör att man ska leta upp det nyaste – snarare säger Guy K att det som händer nu kommer att fortsätta hända om fem år. Det bästa är när han påpekar att marknadsföring inte längre kan bygga på samma logik som förut: smartare, mer individualiserad, mer remixbar tror jag är viktigt utifrån det han också beskriver.
Jag är inte ens säker på att det är speciellt viktigt om VDn ser till att ha folk omkring sig som har koll, som förstår sociala medielogiken. Att det skulle finnas ett oavvisligt värde att det är VD som konverserar är jag extremt skeptisk till.
Jag älskar Coupland. Balanserar rätt ok.
Twitter utvecklar en ”event”funktion som innebär att vissa ord taggas till varandra automagiskt. Det skulle innebära att hashtaggen inte längre blir viktig.
Det händer mycket nu när det gäller Twitter och de har valt en inriktning bort från den tidigare vildvuxna utveckling där användarna drev på saker. Idag börjar Twitter mer och mer likna vilken annan sociala medietjänst man kan tänka sig. Är det bra? Jag är osäker på det. Twitters vinnande del var att det hade en egen position – idag börjar det snarare likna en tekniskt kompetent men mer mainstreamtjänst.
Det fortsätter att öka – på bekostnad av fr a printannonsering vet vi av andra undersökningar.
Distribuerad närvaro – ger större synlighet i sökträffar. Självklart är det så – men precis som Paul påpekar så är det sällan något som lyfts fram mer än indirekt. Fortfarande söker vi mycket, fortfarande är det i Europa Google som totalt dominerar i sökningarna – så det är ett starkt argument och SERP-läge borde kunna vara ett KPI att mäta.
Fascinerande grafik. Sätter flera perspektiv på utvecklingen.
En minst sagt välgjord lista. Borde vara på alla marknadschefers anslagstavla nu när SoMe boomar.
En liten miss som inte Facebook borde göra.
Finns en hel del viktigt i den här postningen. Jag håller på att titta på olika lösningar från olika tidningar i min ipad och mycket känns som man översatt det tryckta med lite lull-lull till ipaden.
Time relapse video deluxe. Den måste ses.
Årets tema är vatten.