- Knowing What’s What in Modern Marketing: The Diffusion of Disciplines
- The New Facebook Groups: All You Need To Know
- “Shared news matters more", say results from CNN’s first international study into Social Media recommendation
- CNN's research says 27% of us share 87% of news links
- Build Your Own Brand
- How a Silicon Valley Investor Views a Post-Facebook World – Question – NYTimes.com
- IDG ger ut Facebook-tidning – Dagens Media
- Aftonbladet.se gör tv-show om bloggare – Dagens Media
- Skånskan säljer bloggar
- Nu ska nya reklamregler tas fram
- Why some social network services work and others don’t — Or: the case for object-centered sociality :: Zengestrom
- Brand-o-meter.se
- Vi målar bloggsverige gult | Eniro blogg
- Exploring Facebook's New Social CAPTCHA Authentication
- Män lider också av köpsug
Mycket mycket bra av Jerry. Även om jag tycker han faller in i ett alltför hårt antingen- eller när det gäller själva implementeringen där jag menar att vi måste konvergera så är min åsikt också att alla inte kan vara allting. Självklart kommer vi behöva ett antal generalister som har översikt och ett 360-seende men lika lite som vi idag kan be en barnläkare operera ska vi inom vår bransch utgå från att en reklamare ska kunna skapa spinn i pr- hänseende. Egentligen handlar det om en självklarhet: när allt blir marknadsföring där tre medieben samsas så krävs fler specialister på varje nyans i helheten.
All Facebook har gjort en genomgång av den nya gruppfunktionen. När det gäller det kniviga i att särskilja mellan sidor och grupper i och med den nya funktionaliteten så skulle jag snarare säga att det finns stora möjligheter att använda både men med segmenterade målgrupper. Den nya gruppfunktionaliteten innebär att Facebook nu har en ganska markant möjlighet att även ge varumärken tillgång till ett verktyg för att jobba med mer klubbinriktad kommunikation och communitykänsla. Sidorna är fortfarande de facto öppna och motsvarar den vanliga webbsajten i tillgång och användning som marknadsverktyg medan en grupp i dess nya skepnad kan jämföras med ett extranät, där det finns en mer ”VIP”-känsla alternativt möjligheten att skapa C2C-funktionalitet och support för en sorts ”utvald” grupp.
80/20-regeln gäller när CNN undersöker hur nyheter förs vidare runt sociala medielandskapet.
CNNs Grapevine-research går vidare. Det är intressanta siffror som visas – och att européer delar mer av altruistiska anledningar än andra. Det stämmer också överens med Gartners aktivitetspyramid där relativt få är mest aktiva.
Missa inte Loic de Meurs serie om att bygga varumärke på sociala medieplattformar. Handlar inte bara om Seesmic :)
Bra artikel om en VCs syn på utvecklingen inom sociala webben.
Intressant drag och jag tror att det kan lyckas.
”bara för de som följer bloggar”. Fördomsfullt av Dante?
Det här är ett minst sagt udda grepp.
Intressant hur de ska lyckas att föra över opt-in på sociala medier. Generellt finns det redan så det här visar snarare att konsumentmyndigheterna har låg kunskap om själva plattformarna.
Tack vare en diskussion i en Facebookgrupp så läser jag än en gång den här briljanta texten av @jyri.
Missa inte!
Intressant grej. Nödvändig? Knappast.
Det är andra saker än grupperna som är nya. Det här är onekligen kreativt sätt att skapa en CAPTCHA för inloggning och autentisering.
Skulle det vara något nytt? :)