Jag var under våren med och skapade kampanjen för GS-facket. Grunden för kampanjen var att skapa varumärkeskännedom men på ett lite annorlunda sätt. GS vill inte vara ett vanligt fackförbund – utan arbeta med idéer för ett bättre samhälle.
Så vi skapade kampanjen på Gemensamstyrka.se
Mitt jobb var att plocka fram idén runt tävlingen och synka upp det för att få spridning via sociala medier. Det lyckades mycket bra. Tillsammans med Sprida Reklambyrå (där jag en gång startade min karriär), Smida PR och Brutal PR arbetade vi fram ett koncept som inte bara handlade om att tävla utan att också låta människors kreativitet och vilja till att förändra samhället komma fram. Idéer som kan bli förverkligade.
Här är casefilmen:
Grunden i idén ligger i inspiration från Starbucks Idea. För grunden för kännedom handlar om att skapa något som är värt att berätta om, tipsa om och engagera sig i. Saker som ligger en nära och det kan vara arbete för rättvisa eller faktiskt en kopp kaffe.