- Facebook Down, Like Buttons Vanish, Internet Implodes
- The Rise of Social Commerce
- Matrix: Risks and Rewards of Social Business « Web Strategy by Jeremiah Owyang | Social Media, Web Marketing
- Slideshare Mobile
- Marknadschefen och experten at En annan sida av Jesper
- Bra reklam: Gör reklam för kunden, inte för uppdragsgivaren.
- Om du fortfarande undrar hur reklam fungerar kan du sluta med det nu
- Vi googlar på ordet Google!
- Dagens ord i sociala medier: uppdateringssjuka
- We Are Social’s Monday Mashup #41
- ”Hög tid för ny reklamvaluta”
- Mindshare satsar på digital pr
- Hey Soldier — You’re In the Smart-Phone Army Now!
- Dalarna fullt av entreprenörer
En halv miljard användare. Minst en kvarts miljon sajter. Och nu är det nere…
Mycket bra från Solis som vanligt och det kopplar ihop med diskussionen som kommit igång tack vare @jesperastrom och hans arga postningar om att vi glömmer bort konverteringen och sista raden. Men jag håller med @stenbeck: uttrycket social commerce kommer bli ointressant – det blir en självklar del av köpen för konsumenter. Och har i princip alltid varit det, bara det att internet skapat nya förutsättningar för det.
Ska vi göra det? Jeremiah har lirat ihop en riktigt bra matris. Närvaro is the start.
Det här måste ses. I vissa bitar briljant.
Jeppe är pissed som fan. Men jag tycker det är viktigt. Han har skrivit om ungefär samma saker på sin engelska blogg.
Jag är lite fascinerad av Micco. Han dök upp och har sedan levererat som fan. Det här är skitbra läsning. Själv har jag väldigt svårt för att tänka att en kampanj är en bra reklamkampanj i meningen att det är något som reklamare gillar. Jag vill göra kampanjer som gör jobbet.
Oh fan. Det här är så jävla bra! Det är bara måste läsning.
Så har det varit länge. Det är ett intressant beteende som kommer att öka när söket blir i url-fältet.
Jaha. Om Jansdotter hade tittat i historieböckerna skulle hon hittat liknande varningar för tv, för radio, för böcker… När världsbilden man är van vid utmanas väljer man att se nya beteenden som något sjukt. Det handlar om kontroll.
Äh, läs alltihop. We are social gör bra sammanfattningar.
Eller så ska vi prata konvertering? Att vi inte skulle pratat reklamvärde hittills känns märkligt.
Det är nu det händer.
Amerikanska armén förstår framtidens sätt att lära och läsa. En smartphone till rekryterna innebär onekligen ett intressant steg mot en framtida armé och när det gäller app-utvecklingen så visar det hur vi borde kunna få mer och mer specialiserade applikationer som därmed också kan finansiellt bära sig själva.
Det är roligt att se! Dalarna är på väg in i generationsbytet men det finns många som har massor med nya idéer!