- Context Optional Launches Facebook Places Check-In Leaderboard For Businesses
- Annonser ointressanta i nya Google Instant Search?
- Advertising – Kirshenbaum Bond Senecal to Buy Big Stake in Kwittken – NYTimes.com
- Ny dom slår mot publicering av bilder på nätet
- trendwatching.com's September 2010 Trend Briefing covering "MATURIALISM"
- Google vill sätta press på Kina
- Är jag en social mediaexpert? Tio svar på tio relevanta frågor. | The Jennie
- Varumärkesprioritering i Google – inte bara myndigheter
- Ingen blir så trött på din sajt som du
Nu finns verktyget på plats för att utnyttja Places.
Det här var en aspekt som jag också funderade över. Dock vet vi också att vi har högre uppmärksamhetsgrad för allt som förändras i kontexten och i synfältet vilket gör att hogsta träffarna, precis som högsta adwordsslotsen, kommer att rendera högre medveten uppmärksamhet.
MDC satsar på 360 graders marknadsföring och där sociala medier är ett av de allra starkaste argumenten för att köpa en PR-byrå. Det vi ser är att integreras marknadsföring med varumärket i centrum är framtidens möjlighet.
Sjukt.
Vill man vara elak kan man kalla det en sorts konsumenternas nymoralism…
Intressant att Google samtidigt som Nikke visar nedan, väljer att nedprioritera vissa möjligt kritiska länkar i sina sökresultat.
Bra svar men grunden i frågorna är underlig. Jag blir lite fundersam när flera av se som jag ser som duktiga känner sig tvingade att besvara frågorna för att bevisa att man kan sina saker. Expert blir man när man kan knyta ihop tåtarna. Och idag är varje tåthärva inte bara än mer komplex utan också extremt individuell och kontextuell. Frågorna bygger på ett kvantitativt meritokratiskt tankesätt som utgår från att inge kan bli bra på något som man a) inte utbildat sig till b) inte har gigantisk långt erfarenhet av c) kan visa dokumenterade bevis på. Visst kan det vara så men samtidigt kryllar historien av exempel där de viktiga laterala hoppen gjorts av personer utanför den traditionella meritokratiska hierarkin. Att kodifiera en roll skapar statiskhet.
Det här är inte bra. Google väljer att bygga bort den demokratiska möjligheten att låta kritik synas högt i sökresultaten. Ett sluttande plan och ”don’t be evil” känns långt borta…
En viktig aspekt är dock: hur flödet skapar kunskap som snarare handlar om ondemand och inte alltid att jaha nyheter.