- Family business
- Bilden som avslöjar Niklas Svensson
- YouTube promotional blitz launches new version of Trivial Pursuit
- Courrier uses 9/11 twin towers "ducking" to sell newspapers.
- Advertisement or Vogue Feature? You Decide – NYTimes.com
- Google Instant feature launches tonight
- Släppt efter afghanskt Twitter-larm
- Facebook Integration At The Coca Cola Village
- How do you measure a personal brand?
- Sofia, Jerry och Niclas – Mina digitala ledstjärnor
- BBC launches social iPlayer
- Advertising – Virtual Goods, Sold Through Real-Life Marketing – NYTimes.com
- Dazed Digital targets 20k eyeballs for 'reactivation'
- Google TV to launch this year
- The Sun släpper egen parfym
- Sveriges bästa kunskapsspridare – bloggare
- Spinns Smurftips
- Maslow's hierarchy of internet needs
- Sandra Grosse » Nya äventyr i en ny stad, tack vare Facebook!
- Twitter ska rädda ryska genbanken
Grattis Elias och familjen!
Åh, Magnus Helander… Vilken journalist…
Kul sätt att utnyttja både YouTube, interaktivitet och det faktum att vi i popkultur nu har andra sorters stjärnor.
Inte så smart (och kul att Billy Andersson på Resumé kreddar Åsk)
Vogue tar sin kontextualitet till nätet.
Google Instant Search – är det en game changer?
Twitter är bra till mycket.
Internet of things möter Facebook Social Graph. Så häftigt. Check inkulturen i sin prydno.
Jag funderar också mycket över att vi väljer att försöka att mäta sociala medier utifrån ett traditionellt sätt att se marknadsföring. Mark sätter också fingret på problemet att det lätt antingen blir en meningslös sifferexcercis istället för att faktiskt mäta mot målen. Jag lutar mer och mer åt att sociala medier måste mätas utifrån två saker: övergripande affärsmål respektive mål med sociala medienärvaron.
Oj. Det är stort.
Att se till att ens tjänster har en delningsfunktion är idag mer och mer default. Varje delningsfunktiooin skapar också hogre incitament och nytta i att använda exempelvis Facebook, vilket i sin tur skapar större värde i att utnyttja det sociala nätverket.
En marknad som redan idag räknas i miljardklass kan man inte ducka för. Virtuella varor, som statusmarkeringar, som delar i den digitala vardagen liksom för att skapa brand awareness visar på hur det digitala och det analoga smälter samman.
Först ut med HTML5 och att utnyttja styrkan i att kunna öka det dynamiska genom att slippa flashfängelset. Sociala mediekampanjen känns dock märklig – en sorts turboladdad förväntanskampanj.
Tre skärmar – one machine? I varje fall så kan ingen längre undvika att inse att internet är bärare av all framtid media, och att det inte längre handlar om att separera olika format utan att allt kommer att stenhårt integreras. Det innebär också att reklamen måste bygga på hogre grader av integration: tv-reklam kan handla om att mäta CTR och digital media inte längre är en del av mätbarheten.
En varumärkesutvidgning som heter duga.
Kända ansikten. Intressanta nomineringar. Bloggen som kunskapskälla är viktig.
Eftersom Jerry länkat till Sideas länkbete och kommenterat långt så länkar jag till hela hans blänkare.
Tror jag ska börja använda den här på föreläsningar :)
En svensk motsvarighet till de 500 stories som Facebook gjort i samband med deras 500 miljardersmilsten. Ännu ett exempel på hur Facebook och andra sociala medier inte är separerade mellan det digitala och det analoga. (via @doktorspinn)
Ännu ett exempel där Twitter används både som påverkansinstrument men också som kanal för att snabbt berätta om beslut.