DigitalPR omvärldskollar [2010/09/09] del 2

  • Google Instant: the search experts’ view
  • Rätt få menar att Google Instant Search kommer att ha någon större impact på sökstrategier för SEO.

  • Top 50 Branded Facebook Fans, August 2010: Fan growth slows
  • Den enda anledningen att jag postar den här länken är att jag egentligen tycker det här är ointressant: antalet fans blir mindre och mindre intressant utan det som vore mer matnyttigt är att titta på interaktivitet.

  • Twitter Has 145 Million Registered Users (And 16% Of Them Now Start On A Mobile Handset)
  • Here we go. Liret är inte över.

  • Why I’m Tired of #Fail
  • Är vi för snabba att döma saker utan att fundera över att allt handlar om en process? Bra postning som ger food for thoughts för oss alla.

  • Förslag på AR-standard
  • AR är så oerhört tidigt men att prata om lager på lager av information är faktiskt inte så svårt att förklara. Det här är en intressant postning på förslag av defintion.

  • Åsk Dabitch « Design Weak
  • Det här är ett måste att läsa. Adlands Åsk, världens coolaste och en person som jag räknar som en av de viktigaste inspirationskällorna (och som alltid varit där när jag behövt hjälp att tweaka Researcher som drogs igång 2003 på en WordPress…). Som jag skrev på Fejjan om bilden: Åsk är The Adland. Dabitch. :)

  • Hälften vill öka sociala medie-investeringarna
  • Intressanta siffror från Guava. Problemet är väl att när man tittar på många Facebooksidor från företag så kan man fundera över definitionen av ”aktivitet”…

  • Google instant search gör om spelplanen
  • Jag har skrivit om Google Instant Search hos JMW