- Nedräkning för Reco
- Världens största trummaskin drog 80 000
- Washington Post Suspends Mike Wise for Twitter Hoax – NYTimes.com
- Jan Björklund kapad på Twitter
- Google's 'Priority Inbox' to affect email marketing strategies
- Facebook Crisis Management 101: How to make sure your Facebook page doesn’t become a PR trojan horse
- Facebook Crisis Management 101: How to make sure your Facebook page doesn’t become a PR trojan horse
- Att arbeta med sociala medier- vad ger det mig som lärare?
- US Open Experience Gets Augmented Upgrade | Playbook
- Second Newspaper Chain Joins Copyright Trolling Operation | Threat Level | Wired.com
- Twitter Moves to OAuth: The OAuthcalypse Is Nigh
- REPORT: Facebook and the New Age of Privacy
- The Value of a Social Media Fan….Priceless
- The Gentle Art Of The Retweet
- Arcade Fire meets HTML5
- Konsumentverket läxar upp företag utan e-post
- Blockera Ad Block, snart kräver annonsörerna det
- Trender: realtidsdashboards, myndighetsbloggande & spelmekanik « Fyra nyanser av brunt
Snart dags för uppgradering av Reco. Visst, jag är lite biased: känner både Toobe och Nikke men jag gillar ändå tanken på att ha en rekommendationssajt där man står för sina åsikter personligen. Nästa steg blir för företag att förstå att ta hand om kritiken och skapa ambassadörer – även av den som är kritisk.
Nåt för oss trumnördar inom sociala medie-svängen (vi är rätt många av någon udda anledning). Själv önskar jag fler bra program till paddan – den är utmärkt att göra musik på.
För att vara lite rolig: vilket stolpskott!
Men… Varför säkrar de inte viktiga namn?!
Googles nya ”smart” mailbox som kommer via din sociala sfär prioritera mail i din inbox kommer att påverka mailmarketing. Det innebär bland annat att det blir en större utmaning att skapa ärenderader som skapar handling, att skapa innehåll som är relevant och gör att man känner för att öppna mailet igen. Att få mottagaren att maila tillbaka skulle innebära en möjlighet att öka prioriteringen. Det innebär bland annat att ”no answer”- mailadresserna blir meningslösa. Vidare handlar det om att skapa kluster i den sociala grafen även för mailvertising. Jag tror det ska ses som en möjlighet och tas på allvar. Att få hjälp med prioriteringen i inboxen kommer inte stanna hos Google.
En fantastisk genomgång av hurv hanteera krider på nätet.
En fantastisk genomgång av hurv hanteera krider på nätet.
@kalexandersson går från klarhet till klarhet. Skola 2.0 stavas just nu i hennes blogg.
Statistik, realtid och augmented reality. Tennisen går in i en ny tekniksfär.
Onekligen ett rejält bakslag för länkekonomin, kortsiktigt tänkt och helt klart fullständigt genomruttet. Visst: clippingposts är meningslösa men jag gissar att det här kan komma att eskalera till att i slutänden jaga länkar.
Twitter går all in på Oauth för sitt API.
En måste-läsning.
Blonde 2.0 rätar ut frågetecknen. Hennes avslutning är klockren. Problemet med att vi mäter sociala medier på samma sätt som med traditionell passiv reklam är att vi förväntar oss att sociala medier ska vara istället för. Det handlar om både och sanare än antingen eller. Det handlar inte om att inte mäta men att mäta utifrån rätt förutsättningar.
Jag tackar inte för retweets. Det innebär inte att jag inte är glad för dem men lika lite som att jag motlänkar alla som länkar till en bloggpost eftersom det blir en ekokammare och högre noise ratio så ser jag ingen större mening med att tacka för RT. Och jag förväntar mig inte heller att folk ska tacka om jag retweetar. Vad tycker ni?
Rätt cool.
Axbom dunkar till Konsumentverket, och fr a att lagstiftningen inte hängt med. Mycket bra.
Ibland blir jag lite sådär inbilsk: jag väljer att inte ha Reklam, Nej tack p å brevlådan, jag har inte Nixat, och jag kör fortfarande Spotify med reklam. Och jag kör inte Ad Block. Varför? Jag är reklamare. Även om mycket är uselt, även om jag ibland vill slå den ena telemarketeridioten med den andra och muttrar när alla popups från Aftonbladet.se dyker upp så menar jag att jag dels faktiskt lär mig något av det och dels skulle gå emot mingrundsyn att reklam är nödvändigt. Det här är intressant som artikeln tar upp och problematiskt eftersom det skapar en upptrappning mellan blockerare och mer intrusiva annonsformat. Själv tycker jag att onlinereklam var bra mycket mer irriterande för några år sen än nu. Och jag kan tycka att blockerare, Nix och liknande hos personer som anser att reklam ska finnas är en kontradiktion.
Briljant läge! Anton har hittat sitt format. Dags för en annan att hitta sitt :)