Kategorier
Sociala medier

Checkar in

Medan jag nynnar på ”When September Ends” jobbar jag hårt med en massa roliga och spännande uppdrag och föreläsningar. Sociala medier är nu på väg att inte längre vara ”optional” utan för fler och fler företag även i Sverige blir det en självklar kunskap man måste ha, något som man inte bara måste förhålla sig till utan titta på hur man i sin egen kontext kan använda.

Samtidigt är vi fortfarande inne i ett paradigmskifte som verkligen berör hela marknaden: från kommunikatörer till företag, från ledning till den enskilda individen ”på golvet”. Den sociala webben genomsyrar vardagen på ett sätt som utmanar och skapar nya möjligheter.

Bland annat smälter nu det fysiska eller för den skull det analoga och det digitala samman. Jag skriver om detta på Superbrands-bloggen: om hur lokalisering och att checka in var man fysiskt befinner sig på de sociala nätverken på internet förändrar dikotomin analog/digital. Det finns nu bara ett IRL och det är sömlöst mellan analoga verkligheter, det fysiska och det digitala.

Jag kommer att fördjupa den trenden på de bloggar jag skriver på eftersom det är ett steg i den ganska omvälvande förändring vi är mitt i.