- Is Social Media Forcing Retirement?
- Skit i allt. Dra iväg. Kom till oss. (Workey)
- Facebook's Publicly Available Data: A Big Strategic Risk
- Facebook Tabs: What They Are & How to Use Them
- Föräldrabloggarna hänger ut sina barn
- Var det mycket mygg på #SSWC?
- Några (ganska många) ord om #elitism och #sswc
- Internet Influences Abound As “Tweetup” Is Accepted Into Oxford Dictionary of English
- Facebook Launches Its Location Features
- Joakim tar "gammelmedia" in i framtiden
- The 8 Wrong Questions PR Firms Are Asking About Social Media
- Nordkorensk nätoffensiv via Youtube och Twitter
- Dags att återuppfinna visitkortet
- Det sjätte vansinnet
Mycket igenkänning här. Och jag har för mig att @jocke sagt ungefär samma sak om vd:ar och styrelseledamöter i de stora mediehusen: de behöver inte bry sig eftersom de ändå kommer att avgå innan skeppet sjunkit.
Fullständigt briljant platsannons! (skärmdump: http://skitch.com/deeped/d1aqe/skit-i-allt-dra-ivag-kom-till-oss-worke
Pete Warden som samlade ihop och visualiserade 210 miljoner publika facebookprofiler skriver här om faran för Facebook när det gäller big data. En fråga som han inte tar in är: ok, någon väljer att kopiera Facebooks data dvs mina sociala nätverk. Det är något som jag skulle ogilla. Tjänsten som gjorde det skulle knappast ligga högt i kurs hos användare. Konkurrenternas utmaning ligger i att hitta mervärdet som gör att Facebook inte längre har ett lika högt värde för användarna. Oavsett om man har de sociala nätverken eller inte.
MacManus skriver om nästa stora förändring som sker på Facebook då boxarna som du kunnat lägga upp på din förstasida försvinner och blir till flikar istället. Det innebär att tredjepartsleverantörer av innehåll får det svårare att synas och tillsammans med att Facebook valt att förminska flikfältet till 520 px så innebär det ännu ett bakslag för såväl direkta tjänster och utvecklare att snabbt få synlighet för sina produkter.
Facebook lanserar idag Places som är deras lokaliseringstjänst som också är inriktad på individbas snarare än några stora möjligheter för företag att nyttja i marknadsföring.
Det vi marknadsförare får lov att inse är att det är Facebooks strategi att satsa på användarbasen – även om det är varumärken som betalar via annonsering mm så bygger det ändå upp en konflikt när individanvändare inte nödvändigtvis är found av varumärkesanvändarna. Framtiden blir spännande för hur vi ska kunna pararellt leva ihop.
Förbud? Reglering? Herregud… Snacka om att fiska i dunkla vatten…
Från en som inte var på campen. Om elitdiskussionen. Bra där.
Jennifer är så bra.
Nya ord. Språket är dynamiskt och föränderligt. Cool.
Check in där man är, hitta vänner i närheten och hitta nya platser som är relevanta . Det är grunden för Facebook Places som lanseras idag. Enligt presskonferensen kommer också en ny Facebook-app att släppas.
Kul artikel som följer @jocke under en dag.
Mycket bra frågor.
Man måste roat se att Nordkorea helt enkelt valt att aförstå tekniken men inte att vrida innehållet.
En fantastisk text av Axbom om att mötas och om visitkort
Som alltid världsbäst. Läs.