- Nedlagda Farfar vände till vinst
- Is there really a key to reboot the internet?
- How Kanye gave one fan Twitter anxiety
- Wired to claim that the open web is dead
- Obsessive Internet Use Linked with Depression in Teens – TIME
- On the Web’s Cutting Edge, Anonymity in Name Only
- Social media usage up 43% in the US
- Farmor Gun i Norrtälje: Får även vanligt folk använda nätet?
- Facebook Doubles Size Of Planned Data Center
- Adland: What the fuck is my social media strategy? #sdpr
- Businessweek: Twitter, Twitter, Little Stars #sdpr
- 10 Ridiculous iPhone Accessories
- Phone calls: An endangered species, killed off by social media?
- 91-åring köper Newsweek för en dollar
- Mjukvara: Bli ”expert” genom att Blogga!
- Hur ska man pitcha stora teknikbloggare?
- RO agerar mot smygreklam i bloggar
- Vattenglaset
- Tumblr, a New Spin in the Flurry of Social Media
Matias får sig ännu ett sista ord mot Aegis. Farfar är ett fenomen som forskare borde kunna spendera en hel del tid att förstå.
Det är ändå ett ganska skört system.
Svårt att bli kändis på grund av kändisars udda idéer.
Jag är skeptisk.
För mycket internet gör unga deprimerade. Varför? Det svarar man inte på. Kan det vara andra parametrar som påverkar? Säkert.
Ok. Targetting och data-mining. Inte speciellt nytt. Självklart problematiskt etiskt sett och samtidigt för mig som planner så oerhört lockande.
Det intressanta är inte nödvändigtvis att sociala nätverk och bloggar seglar upp så högt – det intressanta är att mail tappar även mot onlinespelandet. Man kan där se att mailen helt enkelt förändrats från att vara socialt kitt mer blivit funktionsbaserat eftersom andra delar tagit de sociala delarna.
Världens bästa farmor ger Täppas Fogelberg en rejäl hurring på grund av hans dissande av sociala medier i Ring P1. Onekligen känns benämningen ”ceremonitroll” relevant även här (@stroemberg myntade uttrycket på Twitter härförleden).
Well… Facebook räknar inte med att lägga ner i överskådlig framtid. Nya jobb till en mindre stad i Oregon – samtidigt som det anses energisnålt så är Facebook så stort att Greenpeace kampanjar mot att man bygger datacentret där det mesta av elektriciteten kommer från kol. Var de gör det? På Facebook såklart…
Det här är verkligen lysande…
Social media director. Det är ett rätt bra namn.
Nördar är nördar. Tack @selig för det goda skrattet!
Telefonen är inte längre för att ringa med.
Räddning eller konstgjord andning?
Bra grundtext om varför man borde använda sig av en blogg för personal branding.
Bra grävt av Anton. Två bra exempel på hur man bör jobba: insikt om mottagaren, kunskap om densamma, ge credden till den och ge något exklusivt. Problemet är när folk försöker att göra detsamma men ”optimerar” genom att skicka ut ett allmänt hållet mail till många.
Det intressanta är också att det är mail. Inte DM, inte unika facebookwallposts utan klassiska mail. Tål att funderas över.
En del bloggar är verkligen riktigt dåliga på att annonsmärka sig. Det här kändes faktiskt klockrent.
Måste bara säga att den här grejen är bland det bästa jag sett just nu: integrationen och idéhöjden är läcker.
Intressant om Tumblr. Tekniken är intressant – frågan är vilka behov den fyller. Att Tumblr (och Posterous och…) ligger mellan Twitter och bloggen (som jag skulle vilja säga – Facebook är något annat) må vara hänt – men om du använder Twitter och du har en blogg: vad ska du göra med Tumblr eller de andra tjänsterna?