- Solis: Social Media Spend to Double This Year #sdpr
- Social Media Monopoly Board Game
- Why Computers Don’t Matter Anymore
- Social Media Engagement: Time to think like a drug dealer
- Mashable: Twitter Hits 20 Billion Tweets #sdpr
- Validas Reports Verizon Wireless Smartphones Consume More Data Than iPhones — HOUSTON, July 26 /PRNewswire/ —
- It's (always) too soon to know for sure
- Sydsvenskan: Facebook har sprängt jantelagen #sdpr
- Google Alarm – Firefox Add-on :: monitor Google monitoring you
- Piratpartiet: Västerås slösar bort 30 miljoner kronor på dyr och dålig hemsida – Debatt – www.vlt.se
- Vad mäter klicken eller statistiken i sociala medier?
- 20 miljarder meddelanden skickade på Twitter
- US combats Wikileaks via Twitter
- How to Access the Internet (A Guide from 2025)
- Free Full Layered Facebook GUI PSD Kit – Smashing Magazine
Branding kommer att bara bli viktigare och viktigare vilket glädjer mig som ju i grunden är varumärkesstrateg. Social branding i meningen att göra varumärken mer sociala, öppna, konversativa och därmed också mer intressanta och förtroendeingivande blir vinna eller försvinna framöver. Det är en spännande tid som vi går mot och själv ser jag hur pusselbitar faller på plats.
Roande :)
Apples market cap är hög. Och det beror inte på datorerna: det som kan tyckas vara kärnverksamheten utan på devices. Onekligen en spännande framtid för många företag.
Han glömde att nämna de ständiga krigen mellan olika sociala mediekarteller :).
Jag vet inte – känns lite som att försöka tweaka metaforer för att få uppmärksamhet. Det här är knappast något unikt för någon business.
Bara fem månader efter det här: https://digitalpr.se/2010/03/05/10-miljarder-tweets/ så har Twitter nått 20 miljarder tweets. Det intressanta är dock inte längre mängden av tweets utan innehållet. Vad innehåller Twitter? Ett antal olika undersökningar pekar på Twitter som nyhetsflöde och som realtidsuppdatering där länkar blir vanligare och vanligare för fördjupning. Rent generellt innebär det att man kan börja se Twitter som själva ytan: snabbt 140 tecken och där länken leder till själva innehållet – vilket i sig innebär att det, om man väljer att satsa på att ha sin affär på ex.vis sin blogg eller liknande behöver twitter för att skapa trafik. Det stora problemet för de flesta marknadsförare och företag är att förstå den här stegvisa konverteringen: det handlar inte om att konvertera direkt på Twitter, eller ens direkt på Facebook – det handlar om att stegvis skapa en relation och en vilja – eller tillit – att faktiskt klicka på länken du berättar om. Det gör människor bara om de känner igen dig, känner förtroende och därmed väljer att ge dig lite tid av sin tid. Relationsbyggandet är grymt viktigt.
Datatrafiken på mobila näten ökar konstant och även om den stora majoriteten användare använder relativt lite data per månad så är det den mängden som innebär en påverkan på hur telekombranschen ska lyckas att bygga sina nät. Mediananvändningen ligger runt 200 mb.
Ah… Så bra.
@andersmi är som vanligt bra men jag funderar över ingången: handlar det om skryt? Eller handlar det mer om att man väljer att berätta om det som händer – och att människor faktiskt kanske faktiskt mår rätt bra? Får man vara stolt utan att det är skryt?
Det intressanta är att man i en stor visualiseringsundersökning: http://mashable.com/2010/07/21/twitter-moods-map/ snarare visat att det (enligt sentimentmätning) amerikanska twittrandet inte är så oerhört positivt.
Så frågan är väl – är det här en subjektiv insikt som sedan ändå får ett intressant innehåll på grund av författarens goda arbete?
Jag kör ju Safari så jag har inte det där igång – och jäklar vad det måste tuta :)
Är det alltid det tekniska ramberket som gör saker bra eller dåligt? Eller kan det bygga på brief och designkunskap.
Som vanligt väldigt bra.
Det gick fort.
Sign of the times.
En ganska deprimerande framtidsvision där Internet inte längre är fritt och vilt.
schysst grej