- Bomb-making tips, hit list behind Blogetery closure
- Webbhotell som missköter sig…och dropbox.
- Marcus Grahn: Hångelgarantin drar ner Arvika i geggan
- Generas lite över den politiska bloggsfären
- Social media use at work has benefits
- IKEA: Musical Shelves | Ads of the World
- Fick självmords-sms av internetföretag – DN.se
- Number of Twitter followers is the most overrated metric in social media
- How to win at Facebook in three weeks
- MediaGuardian 100 2010
- Det lilla förlaget som växte upp på den sociala webben
- Missa inte den sociala dimensionen i mediet
- Varför ska du använda sociala medier i skolan?
- Filippa och jag – Följ Cherine Khalils arbete som pressekreterare för Filippa Reinfeldt
- Vart fjärde företag avsätter pengar för sociala medier
- FI:s pengabränning värd 5,3 miljoner
- Ett typiskt pausinlägg.
- Facebook Will Celebrate 500 Million Users Next Week
- Outbreak – Discovery Channel's The Colony
- BEFRIAD ZON: Finns den lyckliga arbetaren?
Två saker som slår en: a) att företaget verkar ta väldigt lätt på det här med människors eget skapade innehåll. b) att rädslan för att bli kopplade till al-Quaida och liknande saker gör att företag fullkomligt tappar huvudet.
Bra från @mortfiles runt BurstNets galenskaper och hur han själv har valt att säkerställa det hela.
Apropå att Arvikafestivalen ställer in sina betalningar – var det rätt att släppa lös Studio Total i det här? Stämmer varumärket Arvika med hångel? Nåt har gått fel och de kvarvarande festivalerna ska nog fundera över hur långt man kan tänka sig att gå.
@opassande funderar lite över floppandet av det politiska bloggandet och jag är också fascinerad över hur det faktiskt är mycket tyst från netroots-håll.
Bra sammanfattning av diverse rapporter som kommit senaste tiden. Det intressanta är att det blir hela tiden klart att problemet är inte sociala medier: problemet är förhållningssätt till en ny teknik, till ett nytt sätt att vara anställd/arbetsgivare.
Rolig idé!
Men herregud… korkat och klart nog att 118800 inte säkerställt kvaliteten.
Ja och nej. Det intressanta är också hur den som skapat många followers fått dem – är det beroende på bra innehåll eller genom diverse syntetiska sätt att öka följandeskaran? Själv har jag prövat på det sista men det ger väldigt lite utan det handlar om att arbeta med innehåll, skapa någon sorts nytta och behovstillfredsställelse. Så jag tror att det viktiga är att både mäta kvantitatitv: antal följare (men utifrån att det är organiskt utvecklat) men också kvalitativt: vilket handlar om retweets och inkommande trafik respektive interaktioner. Den svåra nöten att knäcka är hur man kan tracka själva ämnet – vem är hönan eller ägget som startar ett ämne som sedan förs vidare ut i twittersfären, bloggosfären osv.
Bra sammanfattning – fr a att den går hela vägen. Det intressanta är att vi nu går mot en situation där marknadsföring på Facebook faktiskt står inför en förändring: det är extremt många som försöker – det går inte längre att bara slänga upp en ordinär page och sedan förvänta sig att saker kommer att hända. Det krävs strategi, tid och engagemang – och fr a innehåll och insikt om vad målgrupperna vill ha.
Schysst lista på influencers inom media på bred front. Det intressanta är att Internet är det viktiga.
En spännande casebeskrivning runt Sekwa förlag och hur man använt sociala medier. Framförallt visar det på att strategi är en sak – att våga testa och vara flexibel är viktigt också.
Bra av @uppstuds. Krantz fjantande om att H12 skulle vara liberala bloggares arena visar väl snarare hur Netroots valde att isolera sig än mer gentemot övriga bloggosfären och bara skapa en plats för ”sina rättrogna”. Själv mötte jag alla sorter uppe på H12.
Klart och koncist.
Ja kära nån. Onekligen intressanta inblickar…
Höga siffror och nu går det fort.
Problemet är måttet. Visst – det skrevs om det: men vilken är effekten? Sentiment respektive genomslag.
Detta bevisar att copywriters fixar twitter riktigt bra :)
Det här är väntat och på nåt sätt borde de väl verkligen slå på stora trumman. En halv miljard användare (tittar man på trafiksiffrorna så är det redan så).
Det här är faktiskt rätt coolt sätt att skapa fiction utifrån din sociala krets. För mer bakgrund:
Brit svarar de i mitt tycke den extremt underliga kritik som Isobel och andra sk liberaler kommit med.