- Facebook Will Celebrate 500 Million Users Next Week
- Outbreak – Discovery Channel's The Colony
- BEFRIAD ZON: Finns den lyckliga arbetaren?
- Apple vs Google. Båda vinner!
- How To Rank #1 In Facebook Search In 60 Seconds For Any Term
- Tweet With Your FACE: Why Big Brands Need Social Brand Ambassadors | Search Engine Journal
- Twitter is most-used social network to login to news sites
- Sociala medier eller bara medier i almedalen?
- På väg mot flopp för sociala medier i årets valrörelse?
- Conversation Agent: Customer Service on Twitter, Should You do it?
- Sociala medier spelar ingen roll?
- Nu tar vi hål på myten en gång för alla
- Almedalen och självrannsakan
- Janne Josefsson är en hycklare, Ebba von Sydow är super!
- "Internet är redan trasigt"
- Almedalsveckan en kommunikativ Medeltidsvecka
Det här är väntat och på nåt sätt borde de väl verkligen slå på stora trumman. En halv miljard användare (tittar man på trafiksiffrorna så är det redan så).
Det här är faktiskt rätt coolt sätt att skapa fiction utifrån din sociala krets. För mer bakgrund:
Brit svarar de i mitt tycke den extremt underliga kritik som Isobel och andra sk liberaler kommit med.
Bra metaforik.
Extremt bra om hur Facebook Search håller på att utvecklas rejält och att det faktiskt spelar roll hur många ”gillare” man har: kanske något att tänka på för de inom politiska sfären som försöker förklara att det inte är intressant med de officiella facebooksidorna ;)
Diskussionen om avatarer är intressant eftersom det också handlar om personliga approachen inom sociala medier.
Oerhört spännande statistik: twitter är nyheter medan Facebook är B2B när det gäller X Connect-funktionerna.
Claes är ute och hojar på flera ställen i den här postningen:
1. Varför ska partierna centralt använda sina plattformar? Enkelt – för att det är där många väljer att söka sin information. Och de kan fungera som hubbar för att peka vidare till de enskilda bloggarna mm.
2. Det var inte direkt så att de rödgröna var mycket bättre än någon annan.
3. Sociala medier är inte ”bara” en ny kanal. Det är en ny logik.
@britstakston har skrivit en lång text som förklarar varför det faktiskt är så att vi än så länge ser sociala medier som en flopp bland de officiella partikanalerna. Vi må sen vara lite oense om magnituden av den eventuella floppen men än så länge tycker även jag att det är för lite, för envägskommunikativt och för… ointressant. Vilket förvånar mig eftersom partierna har oerhört brighta och duktiga personer anställda för att göra det här.
Amen. Att se kundtjänst som en tärande del av företaget är huvudlöst…
Bra noter från superbloggaren inom socialdemokratin. Jag tror att sociala medier kommer att påverka – men att vi funderar över fel sorts påverkan: det handlar inte om att det på bredden kommer att skapa mängder med nya röster men på djupet och kommer att skapa mer engagemang hos den som redan är delaktig. Är det så fel att sociala medier kan vara till för det? Jag skrev om det på Politik 2.0 tidigare i veckan: http://politik20.se/aktivera-de-som-bestamt-sig och tycker att det nu även bland många konsulter finns en märklig syn på sociala medier inom politik.
SSWC kommer att inte bara bli en bok efteråt utan också innan genom @piratforlaget. Jag har lämnat in mitt bidrag: en reviderad version av ”There is no box” och här är @liffeman och hans bidrag.
En av de stående diskussionerna på Almedalen, och en av de förklaringarna som partiföreträdarna gav på frågan varför de inte använde sociala medier i någon större utsträckning var den dåliga tillgången på mobiltäckning. Telia lyssnar och lovar bättring till nästa år. Vad tänker Telenor göra?
Underbar historia om hur @ebbavonsydow tystar JJ. Håller med @robros – Ebba är en vinnare!
Internet är ett slagfält numera. Bra av @dekaminski och #juliagruppen runt det faktum att vi håller på att få kabelinternet där leverantörerna mer och mer bestämmer vad du får se och inte får se/använda.
Dojan aka @ddesk gör en notering runt Almedalen.