- Resumé: "Han kommer fortsätta påverka branschen ändå"
- "Inför reklamjourer"
- Mobilreklamen skjuter i höjden
- 20 svenska WordPress webbplatser som imponerar
- Almedalentips på hur journalister vill bli kontaktade på plats!
- "Annonsvärde är slut som pr-mått"
- Farfar kör sista jättekampanjen
- Morris Motorcycles Racing Team 2010 klara för start i TTXGP UK! – MyNewsdesk
- Makthavare » Största redaktionen i Almedalen
- Maria och skrivandet
Stort på något sätt. Han är ändå en sorts ikon för modern reklam.
Realtidsreklam… hm… det är ju en idé som jag pratade om för några år sen…
Och nu i Sverige också…
Inspiration
Journalister är konservativa visar Cisions undersökning om hur dessa vill få kontakt i samband med Almedalen.
Mätning blir mer och mer intressant – och mer komplex. Själv har jag alltid tyckt att annonsvärde är ett märkligt sätt att mäta pr. 1. Det riktar in sig på att det är reklam som är riktmärket. 2. Vår uppfattning av de två olika medieslagen är helt olika, påverkan och konvertering fungerar på skilda sätt.
De nya förslagen på PR-mått utgår mer från målgruppen, och är mycket mer skalbara än tidigare mått: mediebilden är ett inifrån-ut-mätande medan det vi ser behov av är att förstå målgruppens kännedom, upplevelse och process mot konvertering.
På nåt sätt känns det som om det kommer bli något i hästväg… Farfar will go with a bang!
Det här är en galen idén från @morpac som blir möjlig genom att många är med och bidrar.
Det kommer inte finnas en sten som inte är vänd i Almedalen.
En mycket spännande text och det som slog mig hårdast – eftersom jag nog kan känna igen mig en del är känslan ”varför sa ingen någonsin något”. Tänker tillbaka på en fokusgrupp med studenter där en av studenterna klart av sa att ”jag går här för att det intresserar mig och för att en av mina lärare i mellanstadiet sa: ”du borde bli X”. Självklart är det ett tveeggat svärd: en lärare kan göra missbedömningar men jag tror ändå att det faktiskt är viktigt att ge duktiga barn uppmuntran och riktning.