- On Issues of Trust, Social Media Brands Lag Behind
- Social Media’s Staggering Influence on Journalists
- Facebook Upgrade: How New Features Will Help Brands Connect With Fans : MarketingProfs
- Why Google Won’t Buy Twitter & What They Will Buy Instead
- Following your friends and colleagues
- Dear Facebook Friends, You’re Doing it Wrong
- How Facebook Plans to Get to 1 Billion Global Users
- Facebook Unleashes Open Graph Search Engine, Declares War On Google
- Integration of Email Marketing and Social Media
- Social Media: The Emperor with No Clothes?
- Kodak Chief Looks to Less Litigious Future
We got a trust issue…
Stora siffror. Sociala medier är inte längre ett komplement – det är lika mycket www som allt annat.
Ptjaa… inte något nytt men alltid bra att få någon som klart och koncist förklarar det.
Roande läsning. Och frågan är om Tads andra punkt faktiskt kan vara en förklaring till varför Google sällan lyckas med sociala medietjänster: för mycket teknokrati, för lite humanism?
Intressant move av Twitter. Ett sätt att hänga på den rasande utvecklingen i Facebook eller en rörelse mot att hjälpa till att kunna samordna ens flöden. Frågan är om det innebär att färre göra dubbelpostningar framöver.
Generellt tillhör jag dem som säger ”live and let live” men samtidigt väljer jag ofta bort de företag eller organisationer som skapat personliga profiler på Facebook. Precis som Tamar skriver: jag vill inte bli vän med Varumärke X – däremot kan jag tänka mig att gilla dem och på så sätt få uppdateringar. Tycker för övrigt det är rätt udda att ett varumärke väljer att göra en personlig profil – själv tycker jag det är djupt korkat att man inte kan vara sin personliga profil i en Facebooksida om man är admin för den.
Going Asia.
Krig? Näe… men onekligen så äter sig Facebook in mer och mer mot att bli Internets hubb. Kommer det att fungera? Osäkert. Nätets logik bygger på en grundläggande öppenhet, även om vi söker en hubb så finns det en stark grundläggande aversion från användare att på något sätt känna sig instängda.
Inga oväntade siffror. Självklart är emailmarknadsföring enklare att göra ROI på än sociala medier – det har funnits länge, KPIer är bestämda. Men vad kommer att hända framöver?
Jag måste bara citera: ”In many ways, social media reminds me of 1996/1997 when the Web first started to emerge into the mainstream. Companies were scrambling to get onto the Web so they happily paid tens of thousands of dollars to someone who could HTML to build a static Web site with a handful of pages. Looking back, it is easy to see how these Web sites barely scratched the surface of what was possible.”
Kodak satsar på skrivare. Från film till skrivare och jagar nu patentinkomster för att klara omställningen. Det är onekligen en ny värld vi ser.