DigitalPR omvärldsanalyserar [2010/06/28]

  • En förändring värd att marknadsföra
  • @lordfredruk skriver om reklam. Som vanligt som bara han kan.

  • Trovärdighet och Felix på Facebook
  • @britstakston har skrivit en gästblogg hos @palace och den är tänkvärd: varje del, varje koncept har sin egen medielogik.

  • Magasinet Guru – en del av vår it-historia
  • @jocke lägger ut Magasinet Guru igen. IT-historia på hög nivå.

  • Titanlejon till F&B
  • Det är bra. Det intressanta är också egentligen hur det stämmer gentemot Facebooks promo guidelines.

  • SSAB väljer Kärnhuset
  • Oj!

  • Bröllopet en pr-hit för Sverige
  • Om man bortser från diverse principiella frågor runt ärvd monarki så – jag är ledsen men en svensk republik skulle behöva bränna större hål i den statliga reklamplånboken för att nå det här… Inse att kungar, prinsessor och storyn av mannen från folket som får prinsessan är djupt rotad och skapar oerhört mycket värde.

  • ”Många missförstår sociala medier”
  • Det kan aldrig sägas för ofta… Dock – jag tror att annonsörer/företag mycket väl kan vara ”chattrande” likaväl som att precis som Brian säger, skapa mervärde: det handlar sällan om antingen eller. Att pusha sitt innehåll blir lätt megafonartat vilket i sin tur kan skapa avstånd. Sociala medier är relationer som interagerar på olika sätt.

  • "Mobilen snart förbi datorsurfandet"
  • Det intressanta i det här är att jämföra med hur många som verkligen satsat på att göra sina hemsidor mobilsurfvänliga… Det här är inget nytt, det här har flera av prognosmakarna sagt länge. Men få utvecklare har valt att förstå magnituden av det.