- The Most Inevitable Trend In Marketing
- How Much Is a Facebook Fan Really Worth?
- Fejkcertifikat för att lura bloggare på utbildningspengar
- Carlos Rojas startar byrå – slår mot Ronge
- Tekniken påverkar beteenden på Internet
- Jakten på den perfekta modellen för strategier för sociala medier | Sociala medier för beslutsfattare
- Interesting research: LinkedIn drives more B2B website traffic but Wikipedia drives more serious leads – Liselotte Isacsson, Microsoft AB – Blogg för svenska IT-proffs – Site Home – TechNet Blogs
- What is Social Media Success?
- Facebook Advertising: 10 Laws Every Marketer Needs To Know
- Förhållningssättet måste nå traditionella kommunikationsvägar
- Most Twitter users don’t tweet -Is that a problem?
En mycket bra sammanfattning om vad som faktiskt behövs för en bra sociala medie-marknadsföring. Det handlar om att skapa mervärden för konsumenten – inte att kränga i en ny kanal.
136 dollar generellt. Åtminstone en indikation på att det finns ett värde att arbeta med Facebook från företaget Synapse. I Sverige måste vi fortfarande räkna det lägre – för få företag arbetar medvetet och engagerat med sina Facebooksidor. Tyvärr tror jag att sociala medie-gräddan får ta på sig en del ansvar för det: vi har många gånger hanterat Facebook som den fula ankungen samtidigt som nätverket vuxit sig oerhört starkt.
När man läser http://bambi.blogg.se/2010/june/blogg2010.html om det hela så verkar det varit en märklig blandning av sponsringsträff för ”modebloggare” och en minst sagt basal föreläsningsblandning runt bloggetik, juridik och annat.
Jamenlyckatill… 5 lök? Inte tjäna pengar – nä, det gör han på annat. Så varför ta en sån tjafsig position?
Användarna påverkar och är medskapare. Onekligen intressant forskning runt Lunarstorm – och aktuell även om själva plattformen under forskningstiden gått från att vara störst till en dvärg och nu historia.
Själv arbetar jag med orden: varför, vem, vad, hur.
Intressanta siffror för B2B
En bra sammanfattning runt Social Media ROI. Jag lutar mer och mer åt att det faktiskt inte går att fullt ut mäta ROI på samma sätt som vi gjort i traditionell media. Innebär det att sociala medier är mindre värda? Inte nödvändigtvis. Frågan är snarare: är ROI-värdet alltid slutpunkten för hur det går för ett företag?
Tio bra grundläggande delar för Facebooknärvaro.
Det är inte enkelt att ligga i framkanten. Katrineholms kommunchef får spö i Katrineholmskuriren av någon anonym insändarskribent. Det här kommer fortsätta att ske ett tag. Bästa sättet att möta är att klart och koncist vara transparent med varför man väljer att göra det man gör, vad det innebär och sedan lägga till några fakta: Internet har en bra mycket högre genomslag än insändarskribenten verkar fatta och att anklaga minst hälften av svenska befolkningen (och en oerhört stor majoritet av befolkningen mellan 16-79 år) för att ha ”självbekräftelsebehov” eftersom man använder sociala medier visar bara att personen antingen är en politisk motståndare eller faktiskt inte alla hemma.
Twitter utvecklas till något annat och vi ser ett medielandskap som definieras. Kaos är alltid början på en ny ordning.