- På Telia tar kundtjänsten över Twitter
- Operatörernas skräckkurva
- Intel 2.0
- Paperback Kindle
- The Fast Agency
- Some people just don’t get it.
- Rise of the Great White Forty-Somethings
- Snart blir det myggfest på Playground!
- GM:s varumärkeskrasch
- Moving Images och realtid
- Twitter och fotbolls-VM
- When Journalists Get Caught in an Internet Storm
- Nu förbjuds spelarna att använda Twitter
- Dags för finjustering!
- 'New York Times' Bans the Word 'Tweet'
- Google laddar inför valet
Nu händer det.
Feel like 1994…
Bra sammanfattning om att sociala webben skapar ett nytt landskap för att skaffa sig kunskap även i ”intelligence”-frågor.
Amen
Spännande tankar från Jung von der Matt. Just det iterativa i planning vs kreativitet är viktigt.
Vissa företag har ännu inte fattat. Synd att han är så snäll att inte outa företaget.
Tur att man för en gångs skull ligger rätt :)
Di är inte riktigt kloka :)
Kära nån…
Spännande från Johanna.
Bra om hur sociala medier krockar med gammal syn inom sport.
Journalister måste vakta sin tunga: om man förut klarade sig genom att andra journalister inte skrev om varandra. Idag är sociala medier med på banan och har förändrat spelplanen.
Är det Twitters fel? Oerhört märkligt. Idioter har alltid funnits. Spelar ingen större roll vilket media det handlar om.
@britstakston skriver en monumentpostning om politik och sociala medier som likaväl kan gå in i vilken annan del av samhälle 2.0 som helst.
Språket är dynamiskt – nya ord skapas och blir vanliga. Just nu börjar ordet ”tweet” dissekeras av språkpuristerna.
Bra Stina! Äntligen blir Google mer lokalt relevant.