- Sms-explosion i fjol
- Twitter Lit: A New Creative Outlet
- 18 procent av internetanvändarna besöker bloggar en genomsnittlig dag
- 28% of US Mobile Web Users Go Online Daily
- B2B Marketers Allocate Fewer Social Media Resources
- Half of Adults Consume Online Video
- Link by Link: For a BP Spoof on Twitter, Biting Trumps Earnest
- Think Different
- 4 exempel på bra AR
- Next-generation on-demand 'social television' in the works
- Brian Clifton: överarbeta inte din webbanalys
- Bloggare lämnar The Times i protest mot betalväggen
- Program för socialamediakuten och JMW-talkshow i Almedalen
- D8 Liveblog: Mark Zuckerberg, Facebook CEO
- Leroy Stick – the man behind @BPGlobalPR
- Att sommarblogga – eller inte?
Så mycket och fortfarande så oerhört dåligt utnyttjat av marknadsförare.
Twitter är inte bara konversation utan också kreativa idéer som får vingar.
Fortfarande relativt får som använder bloggar: trots att det idag finns oerhört många bloggar som inte är ”dagbok på nätet”. Frågan är om det beror på mediebilden av bloggen som ”grötblogg” eller att bloggar generellt är svåra att få översikt över.
Mobila webben ökar med en fart vi tidigare inte sett. Håll i hatten!
B2B borde kunna utnyttja kraften i relationsbaserade onlineverktyg mycket mer.
Tv-bolagen borde oroa sig.
Satir en del av varumärkets verklighet. Fråga BP.
Ah! Så bra!
Intressanta exempel. Självklart kommer AR vara oerhört intressant framöver – men nej, än så länge ska man nog titta och lära…
Dedikerad chat till program i BBCs nya Iplayer.
Så mycket matnyttigt att cruncha inför de nya föreläsningar jag håller på att förbereda.
Ptjaa… hur länge ger vi betalväggen? Ett halvår?
Japp. We will work our ass’s off men jäklar vad kul det kommer att bli!
Vad sa Zuckerberg egentligen? Läs hela transkriptionen från när Mossberg på WS grillar Facebook VD-n.
Inte att missa – snubben är faktiskt briljant och hans diskussion runt ”att rädda varumärket” är nog det bästa man kan läsa. Det handlar inte om att rädda varumärket genom att försöka stänga ett Twitter-konto – det handlar om att rädda varumärket genom att göra rätt, fixa problemet och vara en del av lösningen.
Jag förstår ärligt talat inte frågan ens :). För helt ärligt: jag läser för att jag brinner för det jag gör, för att jag älskar kommunikation. Själv siktar jag på att försöka få mer tid att blogga i sommar – inte mindre :)