Kategorier
Kommenterat

DigitalPR omvärldsanalyserar [2010/06/08]

  • Facebook Page Insights and what they Mean
  • Jesper är ett under av pedagogik och här är grundbulten i Facebook Insights. Nu kommer ju dock en ny version som man får dyka ner i…

  • Government to publish entire spending database
  • Nu snackar vi öppen data: Coins är ett rejält steg.

  • Karios Future, SoMe Tracker vs Silverbakk
  • Stenbeck sticker ut hakan och jag hoppas att de stora hakar på.

  • Facebook har oss fast i ett digitalt koppel
  • @lindapierre fastnar i två feltänk: 1. Att det handlar om människors privatliv. Personligt och privat är inte samma sak 2. Att allt handlar om det liksom att människor inte kan filtrera saker. Det som kommer att hända är snarare att människor blir bättre på att filtrera sina flöden – det handlar om att skapa ett ondemand i realtid. Många frågar mig hur i helvete jag klarar av att följa över 2000 personer på Twitter, ha mer än 900 kontakter på Facebook, ha mer än tusen feeds i min Greader osv. Det är rätt enkelt: jag filtrerar och jag läser framförallt inte allt. Problemet är inte mängden av information – problemet är den egna rädslan för att ”missa något”.

  • 50 Women Bloggers You Should Be Reading
  • Mycket bra lista över bra biz-kvinnors bloggande.

  • Thoughts on leadership in the social era
  • Extremt viktiga punkter.

  • Urbanears Plattan – dags för ett köp?
  • Jag har ett par också.http://deepedition.com/2010/05/09/techgadgetizing/ Älskar dem.

  • The Broadgate Mainland report: how journalists use social media : Wolfstar
  • Twitter – the woc för journalister? Antagligen även i Sverige och det innebär att vi ser en ganska markant förändrat Twitter.

  • Why I Sold Zappos
  • Via @jocke hittar jag den här långa berättelsen om varför Zappos blev en del av Amazon. Good learning för hur Hsieh gjorde ett antal taktiska val för att rädda sin idé.

  • Social Media Clutter: Will Consumers Tune Out?
  • Mycket tänkvärt (via @elwirakotowska) om overload även inom sociala medier. Dock tror jag att Robin N gör det väl enkelt för sig att jämföra ad-blindness med en eventuell social media-blindness: snarare kommer sociala medier att mer handla om att filtrera bättre.

  • Falskt konto på Twitter gäckar hovet
  • Det roliga med det här kontot var att så många gick på det från början.