- Effektivt med interaktiva annonser på Facebook
- Bubbla för sociala medier?
- Radiotystnad
- Gästblogg: När man inte längre får skratta åt Hitler…
- nu går jag med i facebook – sist i Sverige?
- Klartecken för sociala medier inom kommun och landsting
- Med en WordPressinstallation och ett Twitterkonto kan man slå världen med häpnad
- Facebook is the just the latest sensation to contract a case of megalomania
- Would-Be News Blogger Must Disclose Sources, Court Rules
- On the Twitter Patrol
- Report: Facebook CEO Zuckerberg Doesn't Believe In Privacy
- Advertising: Linking Customer Loyalty With Social Networking
- Will this be the Downfall of remix culture?
- Want That Abandoned Twitter Handle? Get in Line
- facebook wants to rule the world
- Varför reklam suger.
- Why it is too late to regulate Facebook — Scobleizer
- Silobreaker Sverige
- Startar garde på Facebook efter våldtäkterna
- Svensk hängdes ut – stämmer Google
Knappast konstigt.
Det handlar om ett förändrat mindset. Och inte nödvändigtvis bara om information förpacckad i olika kanaler.
Om svårigheten med öppenhet. Mycket tänkvärt.
Klang skriver om content identification och Hitler-memes.
Bodström blir med i Facebook och analyserar sin konversation på bloggen.
Wackå noterar också det positiva i att en rapport från SKLs jurister ger klartecken för kommuner och landsting i att använda sociala medier. I grunden är det egentligen en fråga om vad som är information kontra kommunikation.
Mycket intressant case och tänkt.
Mycket slängig och intressant text om att ta kontroll över nätet
Källskyddet gäller inte bloggare.
Språkpolisen har twitterfierat sig
Eric Schmidt sänkte Googles trovärdighet med ett liknande uttalande. Dock kommer Facebook undan. Varför? De är inte först och incitamenten är starkare.
Nu börjar det hända. Det är när det analoga och fysiska möter det digitala som det verkligen börjar bli intressant.
Intressant aspekt
Twitterhandles blir handelsvaror?
Bra läsning.
Läs det här.
För min del så ser jag mindre problem än många andra: idag betalar vi för bra funktionalitet med vår personliga data. Det är en finansiell konstruktion – en byteshandel: incitamenten är tillräckligt höga.
Jag gillar det man (kommer att) kan göra med Silobreaker. Problemet för mig är att det ser så jäkla amataörmässigt ut med alla annonser. Jag inser att jag automatiskt blir mer skeptisk efter att se att det finns en annons om dating i samband med partiledare-graferna etc etc.
Facebook även för vigelanteri.
Kanske jobba med SEO istället