- LinkedIn Follows Facebook And Twitter Into ‘Follow’ Model
- Google's nightmare: Facebook 'Like' replaces links
- Toy Story 3: coming to a Facebook page near you
- Mediebevakare
- Fritt fram för social medier
- Loggorna fimpas på cigarettpaket
- Historisk dom: Bloggare inte ansvariga för förhandsmodererade kommentarer | Medievärlden
- Augmented reality PSA in Amsterdam Rembrandtplein mirrors peoples behaviour commercials | Adland.tv
- BREAKING NEWS: Siri bought by Apple — Scobleizer
- Resumé: Berghs-elever får kvarts miljon
- Inget varumärke slår Google
- Intranättips: Markera vilka nyheter som kräver handling
- "Sociala medier kommer inte att lösa allt"
- Computers Seized From Gizmodo Editor’s Home
- Advertising: Teaching Youngsters How to Read Advertising
- Google unveils AdWords changes
- Social networks urged to 'raise ad rates or die'
- Mobile marketing grows by a third
- Maurice Lévy to leave Publicis Groupe
- Hårdrock i företagens tjänst
Linkedin går samma väg som Twitter och även Facebook: du kopplar nu på en stream även när det gäller företag. Logiskt egentligen: om LinkedIn tänker vara det professionella nätverket är det mer intressant att följa ett företag än sina vänners uppdateringar.
Varför inte? Ju mer jag borrar ner mig i FOG aka Facebook Open Graph desto mer inser jag att det är inte bara ett litet hack utan en fullkomlig 360 graders med grab. Cashmore drar det till sin spets. Varför är det så fascinerande? Enkelheten. Det är ett enkelt, nästintill vackert protokoll, API-datan är ren och resten är helt enkelt optimerat för att ta över världen. Facebook har kommit att bli the perfect predator.
Förväntanssamhället minst sagt.
Bra översikt.
Ser bra ut. Det här är en av de svåraste frågorna för kommuner och offentliga institutioner.
Det här är faktiskt att gå för långt. Förutsätter att detsamma ska göras med bilar och andra ting som är farliga för människan?
Egentligen ganska oväntad dom. Det innebär i princip att endast medier med utgivarbevis behöver moderera sina kommentarsfält. Jag tycker det inte är så bra.
Det här är nog bland det bästa jag sett. Någonsin.
Intressant köp av Apple.
Heja Klang. Och självklart Borlänge – kan det bero på att Klang kommer därifrån?
Men frågan är om Google nått sin topp?
Mycket bra tänkt.
Amen. Läs.
Han chansade. Apple får bära hundhuvudet. Chen bloggare eller journalist är den stora frågan – och spelar det någon roll?
Kanske borde det bättre att jobba med källkritik i stort? Det är knappast reklam som är problemet utan reellt all kommunikation.
Nåt måste de göra men är det här tillräckligt?
Jag tycker snarare svaren finns inne i texten: se på återkommande besökare och användning, bli en del av användandet istället för störande element respektive att bättre använda segmenterade målgrupper. Det är ingen förflugen idé Facebooks OGP
Knappt har företagen börjat förstå att det digitala är viktigt förrän mobila webben tar ett skutt.
En gigant kliver ner som sett hela reklambranschens metamorfos.
Det är ju knappast jättenytt. Det Nordea gör är däremot att slå undan fötterna på den traditionella cd-marknaden.