- How Spam Killed Digg, Reddit, and StumbleUpon
- Social media confusion and the problem with ROI – Gordon's Republic – Blogs – Brand Republic
- This is How You Measure Social Media ROI
- Definition of Done: 12 skäl till att din organisation bör undvika sociala medier | projektledning, webbstrategi
- Very Interesting Social Media Statistics: Facebook, Twitter, Flickr, Linkedin and more… | buzzing, social Media
- Den som kastar mest skit vinner. Inte!
- Kollektiv bestraffning – ett otyg
- Politometern utmanar Knuff
- mindre reklam i TV
- Rättvisans långa arm når internet
Är verkligen de gamla storheterna något att räkna med eftersom det är så svårt att komma undan spamlänkarna. Eller är det så att vi framöver måste räkna med Twitter och Facebook, och vad som nu kommer efter dessa, som viktigast när det gäller att skapa trafik?
Mer om svårigheterna med att faktiskt mäta ROI för sociala medier.
En mycket mycket lång och bra problematiserande postning om social media-ROI.
Det roliga med den här postningen är att det är just de saker som dyker upp när man diskuterar med företag och fr a kommunala organisationer.
Mer statistik men jag får inte ihop en siffra: om 2,5 miljarder bilder laddas upp på Flickr varje månad – hur kan då tjänsten bara ha 4 miljarder bilder. Tror det är ett litet skrivfel där. Har för mig att antalet bilder som beskrivs är vad som laddas upp på Facebook snarare.
Jättepostning om negative campaigning
Vad lär man sig av det här? Att skolan fortfarande tror det finns ett kollektivt tänkande.
Skillnaden är att Politimetern väljer att endast lista partianslutna bloggar. Om den skulle gällt i samband med EU-valet hade inte PP varit med.
Dumt sätt att argumentera.
Jag vet inte men tar någon den här mannen på allvar längre?