- Farfar läggs ned – en epok går i graven
- 11 Predictions for Social Media in 2012
- 35 social media KPIs to help measure engagement
- ”Här vågar man vara en geek girl”
- Resumé: Jens Lapidus gängkrig
- Facebook Removal of Fanpages. Community Pages.
- Dear Facebook, WTF Are You Doing Now?
- ByråTweets – Sveriges byråers tweets samlade på ett ställe
- SEMINARIE – SOCIALA MEDIER
- Geolokalisering av nyheter
- FarmVille's Newest Money-Maker: Brand-Sponsored Crops
- Nätmobbningen eskalerar vid omskrivna våldsbrott
- The one exercise every social media strategist must do
- Facebook Largest News Reader?
- Best Practices for Branded Twitter Accounts
- Nya affärsmodeller för en marknad under förändring
Jag tror i vår bransch att det kan vara bra om varumärken försvinner när de duktiga kreatörerna och de bästa strategerna försvinner. Som en liten roande anekdot kan ni kolla vem som står bakom rafraf.se :)
Oerhört försiktigt.
Vet inte om någon blir så mycket klokare av den listan – det känns som redan öppna dörrar. Problemet är inte vad vi ska mäta utan vad man ska jämföra med. Det jag däremot gillar är tanken att prata om ”social optimering” snarare än sociala medier.
Heja Girlsen. Frågan är om ni numera är i minoritet ens. Briljanta, smarta och framtiden.
Sjukt bra.
Mer problematiskt är just separationen och att Facebook helt enkelt skapar en mycket vag struktur vilket gör att det är svårt att veta var olika gränsdragningar går. Det som inte ens är med i det hela är deras ”Causes” som komplicerar allt ännu mer.
Jag undrar också lite över vad Facebook håller på med…
Kul initiativ, bra case att visa.
Landet Reklam har fått Alexander Bard som föreläsare! Det måste man gå på – karln är bland det intelligentaste som går i ett par skor. Själv hade jag gärna föreläst på samma ställe men det är alltid knivigt att försöka bli evangelist i sin egen hembygd :)
Oerhört smart användningsområde för geopositioneringen som gör nyhetsmedia mer lokalt relevanta. En del av den pyrande augmented realitytrenden.
Det känns som om en cirkel sluts. Minns hur vi för några år sedan slängde brandade TV-apparater på varandra på Facebook. Nu kommer alltså brandade ”nötter” som man kan sätta och tjäna pengar på.
Själv har jag gjort en liten dykning in i sociala spel för att försöka förstå och även jämföra. Återkommer om det.
Det blir alltid så roligt när journalister ska skriva om journalistisk etik.
Ja. Och nej. För business förändras utifrån ett förändrat beteende, ett förändrat medielandskap och en ny verklighet. Snarare handlar diskussionen om att fundera om en ”kund” längre är en kund och kanske snarare en fan eller en vän. Att sätta engagemang som ett buzz-word är också rätt fånigt, liksom att inte använda ”lyssna”. Stolligt.
Sjuka siffror. Intressant utifrån tänkandet att Facebook blir vår grundpremiss för nätidentitet och liv.
Bra genomgång av företagens närvaro på Twitter.
Vet inte riktigt vilka Björn Alberts lyssnat på men det han ritar upp är precis det jag pratar om när jag möter människor. Incitamenten är det viktiga – och det skapar i sin tur potential för både konvertering (sen är det intressanta ”vad” det är vi vill konvertera i varje läge – jag är inte helt säker att vi alltid kan prata om direkt konvertering till köp utan likaväl konvertering till ambassadör, till intresse etc.).