- Twitter Strategy: Branded vs. Individual Twitter Accounts
- Does Social Sell?
- How Consumer Attitudes and Behaviors are Shaped in Social Media: 10 Essential Rules You’ve Never Heard – But Need to Know by Taddy Hall | White and Wong
- 3 Social Media Models That Will Guide Your Brand Into The Conversation Landscape
- Twitter and TV: How Social Media Is Helping Old Media
- Här är Sveriges nya såpakändisar
- Papperstidningen är död
Bra genomgång av för- och nackdelar runt Twitterkonton. Det som inte tas upp är problematiken runt om den som driver ett brandkonto börjar bli personlig (tänk @sj_ab eller @piratforlaget) kontra hur en anställd kan separera det som han/hon skriver utifrån sin anställning kontra som privatperson.
Tre bra exempel på dels olika sätt att väga genomslag utifrån både vad man säljer, hur viktig brand rep är respektive vad ens erbjudande och när man räknar konvertering.
Via @kullin kommer intressanta siffror på interaktionen mellan företag och kunder. Mest noterbart är deras åsikt att det är bra att skapa sin egen sociala mediesajt. Jag är skeptisk.
Hittade det här inlägget nu och det är mycket bra.
Synergierna mellan gamla och nya medier ökar.
Så invecklat på nåt sätt – och så gammalt. Har vi inte testat det här typ tusen gånger redan?
Har skrivit en postning på Mindpark om tidningsfria dagar och papperstidningens nära förestående död.