- The Future of the Internet and how to stop it (1 av 3)
- Top 100 sites in 2010: Search giants, shopping, Facebook and a bit of porn
- Embed Bing Maps Twitter Maps in your website
- Expertfrågan: Hur ska jag lära mig av besökarna?
- Twitter ska rensa skadliga länkar
- 20 svenska företag på Twitter med flest följeslagare
- Gör som David Carson – blotta dig
- Vi ses väl på Social+Cash?
- Hans Hoff (S) anmäler Maud Olofsson för bloggen på Tillväxtverket
- Working for the Web’s Big Content Machine
- 10 Ideas for the Next Ten Years: Bandwidth Is the New Black Gold
- Dundersuccé för Bella & Tyra
- Låt era anställda betygsätta företaget
Intressant söndagsläsning
Statistik. Facebook är stort.
Faktiskt lite coolt.
Mycket bra svar. Tror också det är viktigt att lägga till tjänster i stl med Woopra och liknande.
Twitter säkrar upp länkarna. Intressant om ”skadliga länkar” kommer få också en…moralisk aspekt
Adland är väl ändå inget företag? Är det visst det. Annars känns det som väntade företag. Problemet är däremot än en gång: vad är ett företag? Jag har @deeped men jag är lika mycket Strandh.DigitalPR när jag är där. Och samtidigt så är den som är en känd person för ett företag också företaget på många sätt.
Per skriver om Carson. Spännande minst sagt.
Jag blev inte utvald. Grattis ni andra och ha en bra dag.
Frågan är väl mer om herr Hoff förstår vad en blogg handlar om.
Både fascinerande och skrämmande läsning om webbens innehållsfabriker. Samtidigt också en pusselbit för framtidens media.
Bandvidd blir både commodity och något som blir en viktig sak för hela samhället. Dags för svenska regeringen att sätta nätutbyggnad på samma nivå som vägar, järnväg och annan logistik
Grattis @lowengrip. Ni har visat att online och interaktivitet ökar mervärdet för direktsändningar.
Crowd sourcing, customer reviews och betygsättning är en självklarhet när det gäller retail. Men hur är det med företag? Är inte det mer komplext än en kofta? Jag tycker inte nödvändigtvis det – för en recension, betygsättning kan innebära möjligheten att lära sig mer om sitt företag och fr a om sitt HR-arbete och därmed kunna bli bättre. Motfrågan är ”borde det inte ske internt”? Jo men min motfråga blir då: gör det det? (via @elwirakotowska)